StoryEditor

AI zrýchľuje a zefektívňuje prácu prieskumných agentúr

18.03.2025, 09:00
Autor:
redred
  • V prieskumných agentúrach sme sa pýtali, aké nástroje AI využívajú alebo plánujú využívať:
  • Pre NMS Market Research Slovakia pracuje chatbotka Tina.
  • V 2muse od januára funguje 2museAI moderátor.
  • MARKET VISION SLOVAKIA čoskoro príde s nástrojom Digital Share of Voice tracker.
  • Viac článkov si môžete prečítať v prílohe Marketingový prieskum 2025, ktorú nájdete v marcových Stratégiách alebo v PDF na stiahnutie v tomto článku.
  • Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.
image

Ladislav Csengeri

Ladislav Csengeri
Managing Director
YouGov CP Slovakia

Z dlhodobého hľadiska chce YouGov plne začleniť umelú inteligenciu (AI) do svojho podnikania, aby sme klientom umožnili ešte vyššiu mieru vyťažiteľnosti, zapojenia a lepšieho prístupu k poznatkom. AI nám umožňuje pomáhať viacerým spoločnostiam a spôsobmi, ktoré sú pre ne efektívnejšie, preto do tejto oblasti aktívne investujeme, aby sme zabezpečili a priniesli to, čo potrebujeme a čo si bude vyžadovať budúce trhové prostredie. Kvalita výstupov AI však priamo závisí od kvality vstupov. Náš záväzok ku kvalite dát a odborného prístupu zabezpečí veľmi dobré výstupy z AI.

Aktuálne aktívne využívanie strojového učenia a nedávna akvizícia spoločnosti Yabble podčiarkujú zámery spoločnosti YouGov podporovať AI.

image

Mikuláš Hanes

Mikuláš Hanes
Head of Qualitative Research
NMS Market Research Slovakia

Implementácia AI nástrojov je v dnešnej dobe nevyhnutnosťou. Jedna jej rovina zahŕňa zrýchlenie doby realizácie a spracovania prieskumu. Umelá inteligencia nám urýchľuje realizáciu jazykových mutácií dotazníkov, prepisovanie kvalitatívnych rozhovorov alebo pri kódovaní odpovedí na otvorené otázky. Avšak táto implementácia AI nástrojov nemôže ostať len v urýchľovaní a zjednodušovaní procesov či v pridávaní samoúčelných funkcií, ktoré budú dobre vyzerať v prezentáciách a v ponukách pre klientov. V rodine agentúr NMS Market Research na trhoch, na ktorých pôsobíme, sa držíme nášho motta: We make sense. Najlepším príkladom za všetky je chatbotka Tina, ktorú sme implementovali do online diskusnej platformy ECHONITY a naši klienti s ňou môžu diskutovať o výsledkoch kvalitatívnych prieskumov, ktoré v ECHONITY realizujú. Pridanou hodnotou Tiny je, že dokáže okrem odpovedí respondentov pri analýze pracovať aj s kritériami z regutačného dotazníka, ktoré má každý z nich v profile.

image
...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-03-17 11:17:08 - Feat.: 0 - Title: Succeet 2025 odhalil kľúčové trendy v CX a prieskume trhu 02 - Modified: 2024-02-23 11:56:08 - Feat.: 0 - Title: Marketingový výskum 2024: AI kladie dôraz na dôveryhodnosť agentúr a prichádza opatrný optimizmus 03 - Modified: 2025-03-05 10:06:01 - Feat.: 0 - Title: Rastislav Kočan: AI dokáže v prieskume halucinovať a niekedy dáva nezmyselné odpovede 04 - Modified: 2025-02-11 08:22:12 - Feat.: 0 - Title: Prinesie AI prieskumy bez respondentov? Syntetické dáta už dnes nahrádzajú ľudí
menuLevel = 2, menuRoute = news/specialne-prilohy, menuAlias = specialne-prilohy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. marec 2025 09:02