StoryEditor

Marketingový výskum 2024: AI kladie dôraz na dôveryhodnosť agentúr a prichádza opatrný optimizmus

23.02.2024, 11:47
Autor:
redred
  • Prieskumných agentúr sme sa pýtali, aké trendy očakávajú na trhu prieskumov a ktoré kľúčové udalosti ho ovplyvnia?
  • Ladislav Csengeri, Consumer Panel Slovakia GFK: Kupujúci sa stali uvedomelejší a reflektujú tzv. smart shopping. 
  • Július Filo, Go4insight: Marketéri majú čoraz menej času a potrebujú, aby dostávali z prieskumov relevantné a zrozumiteľné insighty. 
  • Jakub Hankovský, Ipsos: So zvyšujúcou sa neistotou spôsobenou množstvom dostupných dát či rozvojom umelej inteligencie bude dôveryhodnosť a kredibilita výskumného partnera o to dôležitejšia.
  • Denisa Lakatošová, NMS Market Research Slovakia: Potrebujeme obmedziť čas venovaný rutinným, no nevyhnutným činnostiam a viac sa sústrediť na analýzu, prepojenie dát a prehĺbenie insightu.
  • Názory ďalších expertov z prostredia marketingového výskumu si môžete prečítať v nasledujúcej ankete. 
  • Viac informácií o aktuálnych trendoch a výzvach segmentu nájdete v špecializovanej ročenke Stratégií Marketingový výskum 2024. Nájdete ju v stánkoch alebo už teraz si môžete stiahnuť PDF na TOMTO LINKU. 

 

 

image

Ladislav_Csengeri_Consumer_Panel_Slovakia_GfK_GfK_Slovakia

Ladislav Csengeri

Managing Director

Consumer Panel Slovakia GfK

Rok 2024 bude rokom doznievania inflačnej krízy a najmä obdobím aklimatizácie spotrebiteľov. Istý čas ešte bude trvať, kým sa vývoj miezd vyrovná s infláciou. Kupujúci sa stali skrz viaceré krízy posledných období uvedomelejší, čo reflektujú aj v takzvanom smart shoppingu. Nadchádzajúci rok teda môžeme nazvať obdobím opatrného optimizmu. Kľúčovou otázkou bude, ako naštartovať rast. Dá sa očakávať, že trendy a témy minulých období opäť získajú väčšiu dôležitosť (napríklad duševný pokoj, zdravie, stravovanie, udržateľnosť). Diferenciácia spoločnosti a prehlbujúca sa priepasť medzi jednotlivými skupinami a generáciami bude vyžadovať lepšie a hlbšie pochopenie cieľových skupín – súčasných a budúcich zákazníkov.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 89% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-02-20 12:51:21 - Feat.: 0 - Title: Marketingový výskum: Umelá inteligencia zostáva témou číslo jeden
01 - Modified: 2024-02-20 12:51:21 - Feat.: - Title: Marketingový výskum: Umelá inteligencia zostáva témou číslo jeden
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. apríl 2024 07:25