StoryEditor

Slovenské e-shopy medziročne rástli. Koncom roka čakajú vyššie tržby, ukázal prieskum

24.12.2023, 11:40
Autor:
TASRTASR

Respondenti prieskumu uviedli, že tento rok očakávajú vyšší medziročný nárast tržieb. Kým vlani očakávala väčšina opýtaných mierny pokles obratu, v tomto roku išlo o mierny nárast.

Viac než tri štvrtiny e-shopov že zaznamenali medziročný rast alebo porovnateľný rast ako v predchádzajúcom roku. Taktiež očakávajú v poslednom kvartáli vyšší nárast tržieb. Vyplýva to z prieskumu, ktorý realizovala agentúra ui42 v spolupráci so spoločnosťou KPMG na vzorke 107 respondentov.

Nárast tržieb o 26 až 50 percent zaznamenalo 17 percent e-shopov a o niečo nižší, menej ako 25-percentný rast, takmer polovica z nich. Dôvodom sú podľa prieskumu efektívnejšie kampane, vyšší záujem o produkty a služby a taktiež vyššia priemerná hodnota nákupu. Tie e-shopy, ktoré zaznamenali medziročný pokles tržieb, označili, že išlo o menej ako 25 percent.

"Po uplynulom roku, keď e-commerce z veľkej časti zasahovala inflácia, nedostatok tovaru a rastúce ceny za energie, vstupovali v tomto roku do hry aj iné faktory. V najväčšej miere, v takmer 40-percentnom zastúpení, označili e-shopy za najväčšiu výzvu cashflow," uviedla spoločnosť.

image

Kapustnica bez mäsa či čítanie knihy. Politici trávia Vianoce prevažne tradične, čas venujú blízkym a rodine

Prieskum ukázal, že sa potýkali aj s nedostatočným záujmom o svoje predajné portfólio. "V tomto smere však v porovnaní s predošlým rokom nastal pozitívny obrat, keďže v predchádzajúcom roku považovalo za najväčší problém pokles záujmu o produkty alebo služby 53 percent e-shopov," dodala spoločnosť.

Respondenti prieskumu uviedli, že tento rok očakávajú vyšší medziročný nárast tržieb. Kým vlani očakávala väčšina opýtaných mierny pokles obratu, v tomto roku išlo o mierny nárast. V miere do 25 percent ho podľa prieskumu očakáva štvrtina opýtaných a takmer 17 percent odhaduje viac než 25-percentný rast.

Na Vianoce, Black Friday či Cyber Monday sa pripravuje špeciálnymi akciami alebo kampaňou polovica respondentov. Ako vrchol roka ho označila menej ako desatina opýtaných.

"V ui42 posledné roky vnímame narastajúci záujem e-shopov o zlepšenie celkového zážitku z nakupovania. Či už je to vo forme zákazníckej podpory, lepšieho UX alebo odporúčania relevantných produktov. V konečnom dôsledku to potvrdzuje aj prieskum, v ktorom až 28 percent e-shopov povedalo, že sa zameriava na celoročný chod biznisu," skonštatoval Robo Háger z agentúry.

01 - Modified: 2023-12-24 10:27:27 - Feat.: 1 - Title: Spotreba jabĺk vlani vzrástla, každý Slovák zjedol priemerne viac než 13 kíl tohto ovocia 02 - Modified: 2023-12-24 09:16:29 - Feat.: 1 - Title: Na strednom Slovensku je bez elektriny 18-tisíc odberných miest 03 - Modified: 2023-12-24 09:14:05 - Feat.: 0 - Title: Štedrý večer v nákupnom centre pri stromčeku. Ako slávi Vianoce mama samoživiteľka s deťmi?
01 - Modified: 2024-04-30 13:30:27 - Feat.: - Title: Najnovší prieskum: Koalícia by bola ešte silnejšia, klesli Smer aj PS 02 - Modified: 2024-04-30 09:10:00 - Feat.: - Title: Preplatíte aj vyše 20 percent. Stočené kilometre umelo ovplyvňujú cenu áut, tvrdí štúdia 03 - Modified: 2024-04-28 12:02:12 - Feat.: - Title: Prieskum: Parlamentné voľby by vyhral Smer, PS skončilo pred Hlasom 04 - Modified: 2024-04-27 08:36:15 - Feat.: - Title: Väčšina Rakúšanov považuje vlastníctvo automobilu za dôležité, ukázal prieskum 05 - Modified: 2024-04-25 09:41:32 - Feat.: - Title: Najpočúvanejším rádiom je Expres. Má aj najväčší podiel na trhu, ukázal prieskum
menuLevel = 1, menuRoute = hn24, menuAlias = hn24, menuRouteLevel0 = hn24, homepage = false
02. máj 2024 16:05