Čínska automobilka Li Auto plánuje na budúci rok prekonať v objeme predaja nemeckých konkurentov v oblasti prémiových vozidiel BMW, Mercedes-Benz a Audi. Firma, ktorá je na trhu osem rokov, postupne zrýchľuje uvádzanie nových modelov na trh a zvyšuje produkciu. Informovala o tom agentúra Reuters.
"Budeme sa snažiť o to, aby sme sa v roku 2024 stali v Číne z pohľadu objemu predaja jednotkou na trhu prémiových áut," povedal generálny riaditeľ Li Siang na stretnutí s investormi. V tejto súvislosti dodal, že po tom, ako zvýšila produkciu, by firma mohla vo 4. štvrťroku dodať mesačne na trh 40-tisíc áut.
Li Auto plánuje uviesť na trh svoj prvý batériový elektrický model MEGA koncom tohto roka. Li Siang predpokladá, že auto sa stane v Číne najpredávanejším modelom medzi autami s cenou nad 500-tisíc jüanov (63.267 eur) bez ohľadu na ich pohon. Ďalšie štyri nové modely plánuje firma uviesť na trh na budúci rok, pričom tri z nich budú čisto elektrické vozidlá.
Cenová vojna, ktorú v januári odštartovala americká automobilka Tesla, dostala viacerých čínskych výrobcov elektrických vozidiel pod tlak. Problémy zaznamenali Nio aj Xpeng, ktoré oznámili za prvý polrok pokles tržieb a straty. Avšak Li Auto dokázala tento rok zvýšiť svoj podiel na trhu s autami nad 300-tisíc jüanov a rastú jej aj zisky. Sú za tým najmä štyri hybridné vozidlá s predĺženým dojazdom, ktoré sú určené pre rodiny.
Firma dodala za sedem mesiacov tohto roka 173.251 áut. V medziročnom porovnaní to znamená rast o 145 percent. V 3. štvrťroku plánuje Li Auto predať viac než 100-tisíc vozidiel. Čo sa týka nemeckých automobiliek, ktoré tento rok predávajú s výraznou zľavou, ich mesačné predaje sa podľa údajov Čínskej asociácie výrobcov áut (CAAM) pohybovali v prvom polroku od 31.500 do 70-tisíc áut.