Nemeckému výrobcovi luxusných áut BMW klesol v druhom štvrťroku čistý zisk o 2,9 percenta na 2,96 miliardy eur. Dôvodom boli hlavne vyššie dane. Tržby naopak vďaka rastu predaja áut vzrástli, uviedla automobilka v dnešnom vyhlásení.
Tržby sa zvýšili o sedem percent na 37,2 miliardy eur. Tržby automobilovej divízie stúpli o 5,4 percenta a motocyklové o 14,4 percenta. Dodávky vozidiel sa zvýšili o 11,3 percenta na 626 726.
Automobilka uviedla, že zvyšuje investície do elektrifikácie rýchlejšie, než plánovala. Generálny riaditeľ Oliver Zipse ale na tlačovej konferencii vyhlásil, že je zatiaľ príliš skoro na stanovenie dátumu ukončenia výroby vozidiel so spaľovacím motorom. Tento krok už urobili napríklad spoločnosti Volkswagen a Mercedes-Benz. Zipse je dlhodobým propagátorom investícií do radu technológií znižujúcich emisie oxidu uhličitého.
"Nič nenasvedčuje tomu, že sa svet vzdáva vozidiel so spaľovacím motorom," vyhlásil Zipse a poukázal na to, že z veľkých trhov iba Európa stanovila dátum ukončenia predaja týchto automobilov. BMW tiež upozornila, že predaj vozidiel so spaľovacím motorom na hlavných trhoch, ako sú Čína a USA, je stále silný.
BMW súčasne zvýšil ročný výhľad predaja a ziskovej marže vo výrobe automobilov. Podiel prevádzkového zisku na tržbách v divízii osobných áut sa má novo pohybovať v rozmedzí deväť percent až 10,5 percenta namiesto doteraz uvádzaných osem percent až desať percent. Dodávky vozidiel majú rásť solídnym tempom, pôvodne predpokladala automobilka mierny rast. Varovala však tiež, že problémy v dodávateľskom reťazci a inflácii budú mať naďalej negatívny dopad na hospodárenie.
Skupina vyrába automobily značiek BMW, Mini a Rolls-Royce a motocykle. Po celom svete má 30 výrobných tovární a predajnú sieť vo viac ako 140 krajinách. Vlani predala takmer 2,4 milióna vozidiel a viac ako 202-tisíc motocyklov.