StoryEditor

Anketa: Pokročilé nástroje AI priniesli revolúciu v automatizácii a personalizácii

04.04.2025, 09:17
Autor:
palpal
  • Odborníkov na digitálny marketing sme sa pýtali, ako sa mení pod vplyvom inovácií obsah, PPC bidding či e-commerce. Zaujímalo nás, ktoré nástroje razantne zlepšili výkon kampaní.
  • Andrej Kajan z ui42 vraví, že pokročilé riešenia umožňujú efektívnejšie usmerniť rozpočet a cieliť s väčšou presnosťou.
  • Richard Szabó z Mediabrands radí, že kľúčové je zapojenie automatizácie a personalizácie do širšieho multimediálneho mixu.
  • Marek Petriľák z GALTON Brands dodáva, že treba nájsť rovnováhu medzi technológiou a ľudským rozhodovaním.
  • Viac článkov o digitálnom marketingu si prečítajte v ročenke Digitálne agentúry 2025, ktorá je vložená v aprílových Stratégiách. Na stiahnutie v PDF ju nájdete tu.
  • Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.
image

Barbora Mikušová

Barbora Mikušová
PPC Teamleader
Invelity

AI preniká raketovou rýchlosťou do všetkých oblastí digitálneho marketingu, PPC nevynímajúc. Smart bidding a automatizované kampane ako Performance Max a Advantage+ ovládli reklamné systémy. V rámci Google kampaní je možné priamo pri setupe reklamy využiť generovanie textového či vizuálneho obsahu pomocu Google AI. Automatizácia minimalizuje najmä čas potrebný na optimalizáciu kampaní a tým transformuje rolu PPC špecialistov – z „klikačov“ sa stávajú biznis konzultanti, ktorí sa musia nad kampaňami zamýšľať v širšom kontexte.

image

Laura Dóci

Laura Dóci
Activation Lead
GroupM Nexus

Pod vplyvom inovácií, najmä umelej inteligencie (AI), sa obsah stáva personalizovanejším, dynamickejším a viac orientovaným na používateľa. LLM nástroje umožňujú automatizovanú tvorbu textov a DCO zase kreatív prispôsobených konkrétnemu publiku, zatiaľ čo interaktívne formáty ako AR/VR zlepšujú zákaznícky zážitok. PPC bidding prechádza revolúciou vďaka smart bidding a automatizovaným stratégiám a platformy už dokážu predpovedať pravdepodobnosť konverzie a na základe toho upraviť bidding, čo vedie k efektívnejšiemu využitiu rozpočtu. V e-commerce inovácie prinášajú pokročilé odporúčacie algoritmy, chatboty, voice search a voice shopping a social commerce, čím skracujú cestu zákazníka k nákupu a zvyšujú konverzie. Medzi nástroje, ktoré razantne zlepšili výkon digitálnych kampaní, patria nástroje ako Kenshoo na správu biddingu naprieč platformami, ale aj tooly ako Octra a Grasp na check nastavení kampaní, real time alerts a aj kontrolu názvoslovia na reportingové účely, čo zvyšuje celkovú efektivitu.

image

Marcel Milo

Marcel Milo
CEO
GROOW

Automatizácia a personalizácia zásadne menia prístup marketérov. Najkrajším príkladom sú kampane Google Performance Max s AI biddingom ktoré sú pre nás tak trochu black-box. Totiž nikto úplne presne nevie, čo sa v ich vnútri presne deje. Preto sú veľmi dôležité vstupy ako databázy, či používateľské, alebo produktové, ale, samozrejme, aj jednotlivé reklamné assety. Dnes rozhoduje schopnosť rýchlej optimalizácie pomocou dát a AI, ktorá marketérom umožňuje efektívnejšie reagovať na správanie zákazníkov.

image

Adam Halahgan

Adam Halagan

Visibility

Bidding a prístup k obsahu sa vplyvom automat...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-04-03 09:16:28 - Feat.: 0 - Title: Anketa: AI pomáha pri optimalizácii či analýze, ľudskú kreatívu však nenahradí 02 - Modified: 2025-03-31 08:04:24 - Feat.: 0 - Title: Zákazníci očakávajú personalizovanú ponuku. Ak ju nedostanú, odchádzajú 03 - Modified: 2025-02-27 09:00:11 - Feat.: 0 - Title: TrollWall AI a PS:Digital spolu vytvorili AI agenta na správu sociálnych sietí 04 - Modified: 2025-03-01 06:16:19 - Feat.: 0 - Title: Pre úspešnosť webových stránok je kľúčová AI a personalizácia
menuLevel = 2, menuRoute = news/specialne-prilohy, menuAlias = specialne-prilohy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. apríl 2025 13:37