StoryEditor

Každý "hiring" je tak trochu risk

04.04.2025, 10:21
  • Nájsť správnych ľudí do reklamnej agentúry je rovnako náročné ako si ich udržať. Jana Gogh zo SO.loud hovorí o tom, ako sa menia očakávania zamestnancov a čo je kľúčom k ich spokojnosti.
  • Najťažšie sa obsadzujú MID pozície, pretože sú najžiadanejšie.
  • Generácia Z prejavuje záujem o projekty orientované na spoločenskú zodpovednosť.
  • Kľúčom k spokojnosti  je nielen férová odmena, ale aj pracovná flexibilita a priestor na rozvoj.
  • Prečítajte si aj ďališe články v prílohe Digitálne agentúry 2025, ktorá je vložená v aktuálnom vydaní Stratégií. K dispozícii je aj v PDF v tomto článku
  • Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.

Je práca v reklame stále atraktívnou či už pre mladých ľudí, ktorí vstupujú na trh práce, alebo aj pre seniornejších odborníkov?

Určite áno. Pre mladých ľudí sú to primárne kreatívne pozície ako copywriter/copywriterka, graphic designer/designerka, pre seniornejších odborníkov skôr seniorné pozície account/accountka, stratég. Možno je to paradox, ale práve tie obsadzujeme častejšie a ich obsadenie je podstatne náročnejšie.

Ako hľadáte ľudí do agentúr, ktoré spadajú pod komunikačnú skupinu SO.loud? O aké typy máte prioritne záujem?

Vždy sa snažíme v prvom rade ísť po odporúčaniach, či nevieme o niekom šikovnom, kto uvažuje o zmene a máme na neho/ňu dobré referencie. Do SO.loud agentúr vždy hľadáme ľudí, ktorých ich práca baví a chcú sa v nej zlepšovať. Hľadáme ľudí, ktorí u nás budú chcieť ostať pracovať čo najdlhšie. A robíme všetko pre to, aby sme im na to vytvorili podmienky.

Ktoré profesie sa ukazujú ako najviac nedostatkové?

Dalo by sa povedať, že sú to MID pozície. Tie sú zväčša najžiadanejšie. Človek už má nejakú prax, no nie je ešte úplne seniorný, respektíve aktuálne nehľadá seniornú pozíciu. Tým, že sú najžiadanejšie, je takýchto ľudí najmenej a najťažšie sa obsadzujú.

Hľadáte ľudí po vlastnej linke alebo vám stále fungujú aj klasické kanály, ako sú napríklad inzertné portály?

Vždy ideme primárne po našich kontaktoch a referenciách. Ak sme tam neúspešní, využívame pracovné portály ako Pretlak a Profesia. Máme s nimi dobré skúsenosti.

Deje sa dnes v rámci agentúr veľké „nakupovanie“ od konkurencie? Aké sú výhody alebo nevýhody takýchto „nákupov“ pracovnej sily?

Toto štandardne nerobíme, ani veľmi nechceme. Záleží nám na kvalitných a férových medziagentúrnych vzťahoch. A úprimne si myslím, že pri „nákupoch“ u konkurencie si tiež vieme byť vzáj...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. apríl 2025 10:17