Americká nápojová spoločnosť Coca-cola v treťom štvrťroku zvýšila čistý zisk o 30 percent na takmer 3,7 miliardy USD (3,17 miliardy eur). Hospodárenie podporili vyššie ceny a stabilný dopyt po značkových nealkoholických limonádach firmy a po nápojoch bez cukru. Vyplýva to z tlačovej správy, ktorú spoločnosť zverejnila.
Zisk na akciu bez zahrnutia mimoriadnych položiek predstavoval 82 centov, analytici ho v priemere odhadovali na 78 centov. Čisté prevádzkové výnosy sa za júl až september zvýšili o päť percent na 12,5 miliardy USD a rovnako prekonali očakávania analytikov.
Objem predaja celosvetovo vzrástol o jedno percento. Z toho v Severnej a Latinskej Amerike zostal takmer bez zmeny, v Ázii o jedno percento klesol a v oblasti zahŕňajúcej Európu, Blízky východ a Afriku o štyri percentá vzrástol. Spoločnosť zvýšila vo štvrťroku ceny o šesť percent.
Coca-Cola investovala do nápojov bez cukru a do energetických nápojov v USA aj v zahraničí. Snaží sa prilákať spotrebiteľov, ktorí kvôli ekonomickej neistote a inflácii obmedzujú výdavky za tovar, bez ktorého sa zaobídu. Vo štvrťroku potom firma ťažila hlavne zo zvýšenia cien produktov, ako je mlieko Fairlife a perlivá voda Topo Chico.
Na jeseň sa Coca-Cola chystá uviesť na trh v USA značku limonády s trstinovým cukrom v rámci hnutia vedeného prezidentom Donaldom Trumpom Make America Healthy Again (Urobme Ameriku opäť zdravou).
Analytici však vyjadrujú určité obavy kvôli vyšším vstupným nákladom. Firma tiež plánuje ponúknuť v amerických obchodoch mini plechovky s objemom 7,5 unca (0,22 litra) za cenu nižšiu ako dva doláre, aby podporila predaj, uviedla agentúra Reuters.
