V tohtoročnom prvom polroku sa na Slovensko doviezlo 28 727 osobných áut. Najväčšie zastúpenie medzi dovezenými autami mala značka Škoda (23 percent) nasledovaná značkou Volkswagen (19 percent) a tretími najdováženejšími vozidlami boli vozidlá Audi (7 percent).
Najväčší podiel dovezených ojazdených áut mali vozidlá vo veku do piatich rokov, informovala o tom spoločnosť Cebia na základe svojej analýzy trhu.
„Zhruba dve z piatich dovezených áut boli do veku piatich rokov (41,76 percenta). Podiel vozidiel, ktoré boli staršie ako 10 rokov, predstavoval 29,84 percenta a tých, ktoré boli vyslovene staršie ako 15 rokov, dosiahol 13,85 percenta.
Celkový vek vozidiel, teda všetkých ojazdených áut, ktoré sa na Slovensku v prvom polroku predávali, teda tuzemské aj dovezené bez ohľadu na rok dovozu, predstavoval 9,57 roka. Oproti prvému kvartálu autá zostarli o pol roka,“ priblížila spoločnosť.
V rámci inzerátov boli najviac ponúkané vozidlá na naftu, ktoré predstavovali viac ako 55 percent. Viac ako každé tretie auto bolo poháňané benzínom. Elektrické hybridy tvorili 3,33 percenta trhu a 2,57 percent ojazdených áut bolo čisto elektrických. Podiel vozidiel s čisto elektrickým či hybridným pohonom sa oproti prvému štvrťroku mierne znížil, priblížila spoločnosť.
S rastúcim vekom predávaných vozidiel klesla oproti prvému kvartálu ich priemerná predajná cena, a to o 300 eur na 11 500 eur. Priemerný čas predaja vzrástol oproti prvým trom mesiacom o 2 dni na 61 dní.
Dôvodom mohlo byť podľa spoločnosti to, že sa predávali staršie vozidlá a tí, ktorí ich kupovali, mali väčší výber a dlhšie sa rozhodovali. Naopak tí, ktorí chceli mladšie ojazdené auto, mohli dlhšie hľadať z dôvodu menšej ponuky.
Priemerný stav tachometra bol tento rok zatiaľ 149-tisíc km, čo bolo o tritisíc km viac ako v prvom kvartáli. Na jar sa teda začali predávať autá s vyšším nájazdom ako na začiatku roka.
Dôvodom rastúceho počtu najazdených kilometrov bol vyšší vek predávaných ojazdených áut, doplnila Cebia.
