Francúzska automobilka Renault zaznamenala za prvý polrok mierny rast predaja svojich vozidiel, k čomu prispel najmä vysoký dopyt po osobných autách rovnomennej značky. Informoval o tom portál investing.com.
Spoločnosť predala za prvých šesť mesiacov roka celkovo 1,17 milióna áut. V porovnaní s rovnakým obdobím roka 2024 to znamená rast o 1,3 percenta.
Výsledky podporil najmä predaj osobných áut rovnomennej značky Renault. Predaj týchto vozidiel vzrástol o 12 percent na 642 652. Naopak, objem predaja ľahkých úžitkových vozidiel klesol o 23 percent na 165 761. Pokles objemu predaja zaznamenali aj autá značiek Dacia a Alpine.
Dobré výsledky vykázal Renault na európskom trhu. Zatiaľ čo celkový trh s osobnými automobilmi v Európe klesol o jedno percento, predaj áut Renaultu sa na ňom zvýšil o 5,4 percenta. Celkovo spoločnosť predala v Európe v prvom polroku 708 106 vozidiel.
Renault okrem toho oznámil, že elektrifikované modely sa na celkovom predaji podieľali 59 percent. V tejto súvislosti automobilka dodala, že v druhom polroku plánuje ponuku týchto vozidiel rozšíriť.
