Nemecká automobilka BMW v prvom polroku udržala svoj predaj na takmer stabilnej úrovni. Skupina dodala zákazníkom 1 207 388 automobilov značiek BMW, Mini a Rolls-Royce, čo bolo o pol percenta menej ako v rovnakom období minulého roka.
BMW, podobne ako ostatné nemecké automobilky, čelí klesajúcemu trendu na vysoko konkurenčnom čínskom trhu.
Predaj tam v prvom polroku klesol o 15,5 percenta na takmer 318-tisíc vozidiel. Vo všetkých ostatných regiónoch skupina rástla, predovšetkým v Európe, kde predaj zvýšila o 8 percent na 498-tisíc automobilov.
V USA predaj vzrástol o 2,7 % na 193-tisíc vozidiel, keďže automobilka zatiaľ nepreniesla dodatočné náklady spojené s clami na svojich zákazníkov.
Predaj vlajkovej značky BMW klesol o 2,3 percenta na 1,07 milióna vozidiel. Značka Mini vďaka uvedeniu nových modelov na trh zvýšila predaj až o 17 percent na takmer 134-tisíc vozidiel. Predaj elektromobilov vzrástol o 16 percent na 220 500 kusov.
