Počet denných užívateľov internetového čínskeho predajcu Tomu v Spojených štátoch klesol v máji v porovnaní s marcom o 48 percent.
Vyplýva to z údajov spoločnosti Sensor Tower, ktorá sa zaoberá prieskumom trhu. Predajca zľavneného tovaru teraz dopláca na obchodnú vojnu Číny a USA, píše agentúra Reuters. Washington totiž od 2. mája zrušil možnosť posielať do USA balíčky s lacným tovarom bezcolne.
Tomu spolu s čínskym gigantom v oblasti rýchlej módy Shein z výnimky de minimis roky hojne ťažili. Povoľovala vyhnúť sa plateniu ciel v USA za balíčky v hodnote nižšej ako 800 dolárov, čo čínskym predajcom umožňovalo udržiavať nízke ceny.
Podľa údajov zozbieraných poradenskou spoločnosťou Bain & Company zaznamenali Tomu aj Shein prudký pokles rastu tržieb a pokles rastu počtu zákazníkov po tom, ako americký prezident Donald Trump oznámil zavedenie rozsiahlych obchodných ciel. Pri tom je podľa nich situácia horšia ako u jeho konkurenta. Zdvihnúť ceny museli obe firmy, ale Shein sa podarilo zvýšiť sumu utrácanú na zákazníka v porovnaní so situáciou spred roka, zatiaľ čo Tomu sa to nedarí.