Nálada nemeckých spotrebiteľov pokračuje v raste, váhanie domácností v oblasti výdavkov však predstavuje prekážku pre výraznejšie zotavenie najväčšej ekonomiky Európskej únie. Poukázali na to v utorok zverejnené výsledky štúdie Inštitútu pre prieskum trhu GfK. Informovala o tom agentúra Reuters.
Index spotrebiteľskej dôvery poradenskej spoločnosti GfK a inštitútu NIM na mesiac jún dosiahol -19,9 bodu. Medzimesačne to znamená zlepšenie o 0,9 bodu. Výsledok tak iba tesne zaostal za očakávaniami analytikov, ktorí počítali s rastom indexu na -19,8 bodu.
K rastu prispel zvýšený optimizmus, čo sa týka príjmových očakávaní. Na druhej strane, klesla ochota nakupovať a vzrástla ochota šetriť, čo je pre ďalší vývoj nemeckej ekonomiky nepriaznivá správa.
„Neistota spotrebiteľov zostáva naďalej veľmi vysoká,“ povedal Rudolf Bürkl z NIM. Poukázal najmä na riziko ciel, otrasy na akciových trhoch a fakt, že sa nedá vylúčiť tretí rok poklesu nemeckej ekonomiky po sebe. „Vzhľadom na celkovú ekonomickú situáciu sú ľudia naďalej presvedčení, že je lepšie šetriť,“ dodal.
