Finančná správa plánuje obstarať informačný systém na manažment kontrolných známok Tax Stamp. Predbežnú informáciu o pripravovanom tendri zverejnila vo Vestníku verejného obstarávania. Informoval o tom v pondelok hovorca FS Daniel Súkup.
„Predmetom obstarania je vývoj a implementácia nového informačného systému Tax Stamp, určeného pre generovanie a manažment identifikačných čísel, manažment konaní, ako aj manažment osôb oprávnených konať za odberateľa kontrolných známok,“ priblížil hovorca.
Systém má umožniť objednávanie a odber kontrolných známok a oznamovanie údajov odberateľom kontrolných známok, pričom má byť integrovaný s ďalšími informačnými systémami finančnej správy.
Účelom nového systému je zabezpečiť nepretržitý prístup k informáciám pre všetkých používateľov systému. Jeho implementáciou sa má podľa hovorcu uľahčiť daňový dozor kontrolovaných známok a znížiť záťaž pracovníkov FS a dodávateľov.
„Tax Stamp má zlepšiť spoluprácu medzi rôznymi zainteresovanými stranami, ako sú výrobcovia, distribútori a regulačné orgány, čo prispeje k lepšej koordinácii a výmene informácií v rámci odvetvia. Informačný systém umožní sledovať a dokumentovať pohyb kontrolnej známky od výroby až po konečného spotrebiteľa,“ doplnil Súkup s tým, že takto pomôže aj v boji proti nebezpečným a nekvalitným liehovým a tabakovým výrobkom.
