Keď sa stane udalosť, ktorá ovplyvní aktuálnu alebo dlhodobú situáciu v krajine, tak niektoré firmy k nej vyjadria postoj, prípadne podporu dotknutej skupine. Takmer polovica zamestnancov však nechce, aby sa ich zamestnávateľ vyjadroval k spoločenským udalostiam, ako je napríklad vojna, vražda či atentát. Vyplýva to z prieskumu agentúry Focus pre pracovný portál Profesia.sk, ktorý prevádzkuje spoločnosť Alma Career.
To, že zamestnávateľ by sa mal vyjadrovať výhradne k práci, uviedlo v prieskume 44 percent respondentov. Iba osem percent považuje za dôležité, aby k takejto udalosti vyjadril zamestnávateľ nielen v rámci firmy, ale aj verejne. Ďalšia desatina ľudí zase žiada, aby takéto vyjadrenie ostalo interne vo firme a tretine na tom vôbec nezáleží.
V prípade veku nie sú veľké rozdiely v tom, pre akú veľkú skupinu zamestnancov je podstatné, či sa ich zamestnávateľ k udalostiam vyjadrí. Naopak, najväčšie odlišnosti sú viditeľné na základe regionálneho rozdelenia a pri úrovni dosiahnutého vzdelania.
"V Bratislavskom kraji je najväčšia časť zamestnankýň a zamestnancov, pre ktorých je dôležité, aby sa ich zamestnávateľ v prípade závažných udalostí vyjadril, tvrdí to 27 percent respondentov, tretina to vyslovene odmieta, zvyšným zamestnancom na tom nezáleží. Na opačnej strane sú pracujúci v Trnavskom kraji, otvorenosť zamestnávateľa v týchto situáciách je dôležitá len pre desatinu, viac ako dve tretiny to nechcú," uviedla spoločnosť.
Pri obciach s 2000 až 5000 obyvateľmi je dôležité, aby zamestnávateľ vyjadril svoj postoj len pre 12 percent ľudí. V mestách, ktoré majú vyše 50-tisíc obyvateľov, to uviedol dvojnásobný podiel osôb. Pri dosiahnutom vzdelaní je pre desatinu ľudí so základnou školu dôležité, aby sa ich zamestnávateľ vyjadril k zásadným spoločenským témam. U stredoškolsky vzdelaných s maturitou je to podstatné pre pätinu Slovákov a u vysokoškolsky vzdelaných pre 22 percent.
