Americkému reťazcu reštaurácií rýchleho občerstvenia McDonald´s vo štvrtom kvartáli klesol čistý zisk o jedno percento na 2,01 miliardy dolárov. Tržby v Spojených štátoch sa pre výskyt baktérie E.Coli prepadli najviac za takmer päť rokov, tržby zo zahraničia sa však zlepšili a pomohli firme zmierniť negatívny vplyv poklesu na domácom trhu. Vyplýva to zo správy, ktorú dnes firma zverejnila.
Porovnateľné tržby v USA, teda tržby v prevádzkach otvorených najmenej rok, sa vo štvrťroku znížili o 1,4 percenta. To bol najprudší pokles od vrcholu pandémie choroby covid-19 spred takmer piatich rokov, keď reštaurácie obmedzili prevádzku. Analytici podľa spoločnosti LSEG čakali pokles o 0,4 percenta.
Dopyt znížila krátka epidémia baktérie E.Coli, ktorá donútila firmu pozastaviť predaj hamburgerov Quarter Pounder v pätine zo 14.000 reštaurácií v USA. Spotrebitelia si však tiež stále dávajú pozor na výdavky.
V zahraničí, na trhoch, kde firma neprevádzkuje reštaurácie priamo, ale poskytuje tam licencie na ich prevádzku, sa porovnateľné tržby zvýšili o 4,1 percenta. Firma zaznamenala vysoký rast na Blízkom východe, kde sa naopak v posledných rokoch potýkala s problémami, a tiež v Japonsku.
Celkové tržby spoločnosti sa znížili na 6,39 miliardy dolárov z 6,4 miliardy dolárov predvlani. Porovnateľné tržby sa však o 0,4 percenta zvýšili. Prekonali tak očakávania analytikov, ktorí čakali ich pokles.
Podobne ako rivali v rýchlom občerstvení Yum! Brands a Wendy ‘s aj McDonald‘s vlani zvýšil počet časovo obmedzených nových a výhodných ponúk v snahe povzbudiť k nákupom zákazníkov, ktorí dávajú prednosť stravovaniu doma. Firma predĺžila do decembra ponuku jedla za päť USD a v októbri predstavila okrem iného kurací Big Mac.
Návštevnosť reštaurácií sa vo štvrtom kvartáli medziročne zvýšila, priemerná útrata na zákazníka však klesla. Analytici upozorňujú, že prílišná závislosť podniku od zľavy by mohla v budúcnosti tlačiť na marže, uviedla agentúra Reuters. Analytik BTIG Peter Saleh odhaduje, že zľavy teraz tvoria viac ako tretinu tržieb.
