Predaj nových osobných áut v Nemecku v januári medziročne klesol o 2,8 percenta na 207 640 vozidiel. Tempo poklesu však spomalilo z viac ako siedmich percent v decembri. Predaj elektromobilov vzrástol o viac ako polovicu, napriek prudkému poklesu dopytu po vozidlách americkej značky Tesla.
Podiel značky Škoda na nemeckom automobilovom trhu sa v januári podľa údajov KBA zvýšil na osem percent zo 7,8 percenta pred rokom. Škoda Auto je súčasťou nemeckého koncernu Volkswagen.
Predaj automobilov s čisto elektrickým pohonom sa v Nemecku v januári medziročne zvýšil o 53,5 percenta na 34.498 vozidiel. Výrobca elektromobilov Tesla, na ktorého čele stojí americký miliardár Elon Musk, však na nemeckom trhu utrpel pokles predaja o 59,5 percenta na 1277 vozidiel.
Odborníci podľa agentúry DPA tento pokles vysvetľujú okrem iného negatívnym postojom nemeckých zákazníkov k Muskovým politickým aktivitám. Musk je blízkym spojencom nového amerického prezidenta Donalda Trumpa, ktorého podporoval v predvolebnej kampani.
Nemecko je najväčším automobilovým trhom v Európe. V celom minulom roku sa predaj nových osobných áut v Nemecku podľa skorších údajov KBA znížil zhruba o percento na 2,8 milióna vozidiel.