Predaj áut švédskej firmy Volvo Cars pokračoval v poklese aj na začiatku tohto roka. Poukázali na to v utorok zverejnené výsledky spoločnosti. Ako dôvod však firma uviedla oslavy Nového čínskeho roka, nie pokles záujmu o jej vozidlá. Informovala o tom agentúra Reuters.
Automobilka predala v januári 50 820 vozidiel, čo medziročne predstavuje pokles o päť percent. V decembri predaj jej áut klesol oproti rovnakému obdobiu predchádzajúceho roka o tri percentá.
Na rozdiel od vývoja v decembri, keď objem predaja ovplyvnil znížený dopyt po hybridných vozidlách, v januári zasiahli do predaja oslavy Nového čínskeho roka. Tie pripadli tento rok na január, zatiaľ čo v roku 2024 sa oslavy začali 10. februára.
Dopyt po elektrických vozidlách švédskej firmy však v januári rástol. Ich predaj sa medziročne zvýšil o 17 percent, pričom na celkovom objeme predaja vozidiel Volvo Cars sa podieľali 44 percent.
