StoryEditor

Výdavky na vianočné nákupy v USA zatiaľ rastú najmä v online obchodoch

07.12.2024, 22:30
Autor:
TASRTASR

Americkí zákazníci sa počas voľna po Dni vďakyvzdania síce poprechádzali v kamenných obchodoch, ale viac nakupovali online, najmä elektroniku, hračky či parfumy.

Online predaj amerického maloobchodného reťazca Walmart, ako aj internetového giganta Amazon.com a rýchlo rastúcich internetových obchodov Shein a Temu spoločnosti PDD Holding, sa počas tzv. čierneho piatka a kybernetického pondelka zvýšil. A ich tržby dosiahli rekord. Ale tzv. kamenné obchody spoločností Target a Best Buy mali problémy. Správa pochádza z agentúry Bloomberg.

Americkí zákazníci sa počas voľna po Dni vďakyvzdania síce poprechádzali v kamenných obchodoch, ale viac nakupovali online, najmä elektroniku, hračky či parfumy. To naznačuje, že tohoročná vianočná nákupná sezóna by pre internetových obchodníkov mohla byť oveľa silnejšia ako v prípade kamenných predajní.

Spomedzi veľkých amerických elektronických obchodov zaznamenal Amazon najsilnejší rast tržieb na čierny piatok, o 6 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom, podľa údajov spoločnosti Facteus. Tá sleduje online výdavky, výdavky v obchodoch v USA, analyzuje údaje z bánk, úverov, spracovateľov platieb a fintech spoločností. Jej údaje nie sú očistené o infláciu.

Reťazec Walmart zaznamenal o 3 % vyššie výdavky v porovnaní s predchádzajúcim rokom, zatiaľ čo veľkoobchodný reťazec Target a predajca spotrebnej elektroniky Best Buy zaznamenali pokles tržieb podľa údajov Facteus.

Ale najviac sa na čierny piatok darilo lacným čínskym online predajcom Temu a Shein, ktorí dosiahli dvojciferný percentuálny rast tržieb, aj keď ich vlaňajší porovnávací základ bol nižší, pripomenul Facteus.

Podobne aj v kybernetický pondelok zaznamenali Amazon, Walmart, Temu a Shein nárast predaja v porovnaní s rokom 2023, zatiaľ čo Best Buy vykázal pokles a predaj Targetu bol utlmený napriek exkluzívnym partnerstvám so speváčkou Taylor Swiftovou a so šou na Broadwayi, z ktorej sa stal hollywoodsky film Wicked.

Vianočná nákupná sezóna je kľúčová pre maloobchodníkov v USA. Predbežné údaje za minulý víkend, keď sa oficiálne táto kľúčová sezóna začala, pritom ukázali, že americkí spotrebitelia síce míňajú, no zároveň sú opatrní, keďže stále zápasia so zvýšenou infláciou.

01 - Modified: 2024-12-03 12:59:36 - Feat.: - Title: Čo priniesol Black Friday? Bitka obchodníkov napovedá veľa, nahráva jednému segmentu 02 - Modified: 2024-11-30 08:47:14 - Feat.: - Title: Do obchodu v Japonsku vnikol medveď, zranil jedného človeka 03 - Modified: 2024-10-19 21:57:13 - Feat.: - Title: Nová fáza globálnej expanzie. Čína chce obísť západné clá výstavbou tovární v zahraničí 04 - Modified: 2024-10-30 15:45:22 - Feat.: - Title: Jaroslav Hrabovský z DeutschMann: "Priateľská atmosféra a dôvera je predpokladom úspešnosti obchodníckych teamov" 05 - Modified: 2024-09-19 15:42:39 - Feat.: - Title: Srbský veľvyslanec na Slovensku pre HN: Veríme, že vaše skúsenosti nám pomôžu na našej ceste do Európskej únie
menuLevel = 1, menuRoute = hn24, menuAlias = hn24, menuRouteLevel0 = hn24, homepage = false
04. január 2025 10:43