Nové legislatívne zmeny, ktoré prinesie konsolidačný balíček, budú mať zásadný vplyv na dianie na trhu, nevynímajúc pivný sektor. Uvádza to spoločnosť Heineken Slovensko v tlačovej správe.
Najvýznamnejší dopad z nich bude mať podľa Heinekenu úprava sadzieb DPH, ale sektor ovplyvní aj daň z cukru a zvýšenie firemných daní, ktoré zvýšia náklady výrobcom. „Transakčná daň bude znevýhodňovať domácu produkciu, celý dodávateľský reťazec od dodania jačmeňa, cez výrobu sladu a piva. V neposlednom rade sú to meniace sa zvyky a preferencie spotrebiteľov, najmä tých mladších,“ upozorňujú pivovarníci.
Firma tiež pripomenula, že maloobchodný sektor, najmä segment super a hypermarketov, predstavuje pre ňu na Slovensku kľúčový distribučný kanál. „Zákazníci, ktorí kedysi navštevovali reštaurácie a kaviarne pravidelne, sú dnes opatrnejší a viac premýšľajú nad výberom,“ uvádza Heineken.
Spoločnosť tiež doplnila, že preferencie zákazníkov sa neustále vyvíjajú. Hoci svetlé výčapné 10-stupňové pivo si udržuje svoju tradičnú pozíciu, tento rok rástol záujem o plnšie prémiové ležiaky. Ich medziročný rast sa pohybuje tesne pod úrovňou 11 percent.
Výrobca piva tiež upozorňuje na nový trend – preferenciu nealko alternatív piva. „Nealko kategória značky Zlatý Bažant tento rok rástla o takmer 18 percent,“ konkretizuje firma.