Americká sieť hotelov Marriott International oznámila za 3. kvartál pokles zisku o viac než pätinu, pričom zisk zároveň zaostal za očakávaniami trhov. Informovali o tom agentúra Reuters a portál RTTNews.
Reťazec, do ktorého portfólia patria značky ako Sheraton, Ritz-Carlton, Westin či St. Regis, zaznamenal za tretí kvartál čistý zisk 584 miliónov USD (535,58 milióna eur). V medziročnom porovnaní to predstavuje pokles približne o 22 percent.
Bez započítania jednorazových položiek dosiahol zisk spoločnosti 638 miliónov USD a na akciu 2,26 USD. Hotelový reťazec tak zaostal za očakávaniami analytikov, ktorí počítali s upraveným ziskom na akciu na úrovni 2,31 USD.
Spoločnosť zaostala za očakávaniami aj z pohľadu tržieb, aj keď iba tesne. Tržby dosiahli 6,26 miliardy USD, čo oproti rovnakému obdobiu minulého roka predstavuje rast, analytici však počítali s objemom tržieb na úrovni 6,27 miliardy USD.