Pri rekonštrukcii dopravnej cesty v úseku Hronský Beňadik - Nová Baňa, ktorú v máji začali Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), bolo doposiaľ preinvestovaných 1,9 milióna eur. Hovorkyňa spoločnosti Vladimíra Bahýlová uviedla, že práce sú realizované v zmysle predloženého harmonogramu prác zhotoviteľom stavby, ktorým je spoločnosť Strabag. Ukončené by mali byť v júni budúceho roka.
Dopravnú cestu rekonštruujú podľa hovorkyne pre jej prevádzkové opotrebovanie a s ním spojené dlhodobé prevádzkové obmedzenia. "Hlavným cieľom je dosiahnuť normové parametre železničnej infraštruktúry, a tým zaistiť dlhodobo bezpečnosť a plynulosť železničnej prevádzky v danom úseku, čo prispeje k zvýšeniu kultúry a komfortu cestovania, ako aj zvýšeniu bezpečnosti cestujúcich," podotkla Bahýlová.
Dodala, že rekonštrukciou železničného spodku a zvršku v danom úseku sa zvýši únosnosť podvalového podložia, čo spolu s vybudovaním účinného odvodnenia prispeje k odstráneniu častých obmedzení traťovej rýchlosti. Optimalizáciou smerového vedenia a parametrov oblúkov trate dôjde k zvýšeniu traťovej rýchlosti a skráteniu jazdných časov v danom úseku o približne jednu minútu.
Novú podobu dostanú nástupištia v Železničnej stanici (ŽST) Hronský Beňadik a zastávke Tekovská Breznica, upravia prístupy k nim a zrekonštruujú osvetlenie. Zároveň zrekonštruujú železničné priecestia tak, aby podľa Bahýlovej spĺňali predpísané parametre pre daný druh križujúcej komunikácie.
Bahýlová uviedla, že doteraz boli ukončené práce na odstraňovaní porastu a krovín v celom úseku rekonštrukcie, bol tiež odstránený železničný zvršok v úseku ŽST Hronský Beňadik po zastávku Tekovská Breznica a v ŽST Hronský Beňadik. "V týchto úsekoch prebiehajú práce na príprave železničného spodku. V súčasnosti začínajú práce na odstraňovaní železničného zvršku v úseku zastávka Tekovská Breznica - ŽST Nová Baňa," priblížila hovorkyňa.