StoryEditor

Firmám BMW a Mercedes klesli predaje, a to najmä kvôli Číne

10.10.2024, 19:36
Autor:
ČTKČTK

Spoločnosť BMW dnes oznámila, že jej celosvetový predaj sa v treťom štvrťroku medziročne znížil o 13 percent na 540 882 vozidiel. V samotnej Číne sa predaj prepadol o takmer 30 percent.

Nemeckí výrobcovia luxusných automobilov BMW a Mercedes-Benz vykázali v treťom štvrťroku pokles predaja, a to najmä kvôli slabšiemu odbytu v Číne. Vyplýva to z ich dnešných správ. Čína je najväčším automobilovým trhom na svete. Čínsky dopyt po automobiloch však v poslednom čase podkopávajú problémy tamojšej ekonomiky, zahraničné automobilky navyše v Číne čelia ostrej konkurencii zo strany domácich výrobcov.

Spoločnosť BMW dnes oznámila, že jej celosvetový predaj sa v treťom štvrťroku medziročne znížil o 13 percent na 540 882 vozidiel. V samotnej Číne sa predaj prepadol o takmer 30 percent na necelých 148-tisíc vozidiel, zatiaľ čo v Európe klesol iba o jedno percento na zhruba 219-tisíc vozidiel. Údaje o predaji v jednotlivých regiónoch nezahŕňajú superluxusnú značku Rolls-Royce.

Automobilka BMW v septembri predpovedala, že jej celosvetový odbyt sa v celom tomto roku mierne zníži, zatiaľ čo v predchádzajúcom výhľade počítala s miernym nárastom.

Firma tiež zhoršila odhad celoročnej prevádzkovej marže na šesť až sedem percent, predtým hovorila o ôsmich až desiatich percentách. V minulom roku automobilka zvýšila odbyt o 6,4 percenta na rekordných 2,55 milióna vozidiel.

K zhoršeniu odhadu celoročnej marže v septembri prikročil aj konkurent Mercedes-benz. Ten dnes uviedol, že jeho celosvetový predaj v treťom štvrťroku medziročne klesol o tri percentá na 594 600 vozidiel. Celosvetový predaj samotnej značky Mercedes-benz sa znížil o iba percento na 503 600 vozidiel, v Číne sa však prepadol o 13 percent na 170 700 vozidiel.

Nemecký automobilový priemysel v poslednom čase čelí mnohým problémom, ktoré okrem klesajúceho dopytu a rastúcej konkurencie z Číny zahŕňajú aj vysoké výrobné náklady a komplikácie pri prechode k elektromobilom.

Európski spotrebitelia sa zdráhajú drahšie elektromobily kupovať, a to okrem iného pre obavy z nedostatočnej infraštruktúry pre ich dobíjanie, napísala agentúra Reuters.

Problémy nemeckého automobilového priemyslu podľa Reuters demonštruje napríklad nedávne varovanie nemeckého automobilového koncernu Volkswagen, že by mohol prvýkrát vo svojej histórii prikročiť k uzatváraniu závodov v Nemecku. Koncern Volkswagen je najväčším výrobcom automobilov v Európe, jeho súčasťou je okrem iného Škoda Auto.

01 - Modified: 2024-11-18 10:00:00 - Feat.: - Title: Ako je to s používaním auta počas pracovnej cesty? Menia sa tieto podmienky 02 - Modified: 2024-11-14 17:31:11 - Feat.: - Title: Stellantis nemá v úmysle zatvoriť svoje talianske závody, neplánuje ani hromadné prepúšťanie 03 - Modified: 2024-10-11 22:00:00 - Feat.: - Title: Sú zraniteľnejšie než myslíte. Moderné autá bolo možné ukradnúť i ovládať do pol minúty 04 - Modified: 2024-10-09 11:49:21 - Feat.: - Title: Japonský výrobca automobilov robí v USA preventívne opatrenia 05 - Modified: 2024-10-02 14:14:48 - Feat.: - Title: Prečo je dôležité mať na aute zimné pneumatiky? Experi majú na to jasnú odpoveď
menuLevel = 1, menuRoute = hn24, menuAlias = hn24, menuRouteLevel0 = hn24, homepage = false
24. november 2024 13:19