Nemeckí výrobcovia luxusných automobilov BMW a Mercedes-Benz vykázali v treťom štvrťroku pokles predaja, a to najmä kvôli slabšiemu odbytu v Číne. Vyplýva to z ich dnešných správ. Čína je najväčším automobilovým trhom na svete. Čínsky dopyt po automobiloch však v poslednom čase podkopávajú problémy tamojšej ekonomiky, zahraničné automobilky navyše v Číne čelia ostrej konkurencii zo strany domácich výrobcov.
Spoločnosť BMW dnes oznámila, že jej celosvetový predaj sa v treťom štvrťroku medziročne znížil o 13 percent na 540 882 vozidiel. V samotnej Číne sa predaj prepadol o takmer 30 percent na necelých 148-tisíc vozidiel, zatiaľ čo v Európe klesol iba o jedno percento na zhruba 219-tisíc vozidiel. Údaje o predaji v jednotlivých regiónoch nezahŕňajú superluxusnú značku Rolls-Royce.
Automobilka BMW v septembri predpovedala, že jej celosvetový odbyt sa v celom tomto roku mierne zníži, zatiaľ čo v predchádzajúcom výhľade počítala s miernym nárastom.
Firma tiež zhoršila odhad celoročnej prevádzkovej marže na šesť až sedem percent, predtým hovorila o ôsmich až desiatich percentách. V minulom roku automobilka zvýšila odbyt o 6,4 percenta na rekordných 2,55 milióna vozidiel.
K zhoršeniu odhadu celoročnej marže v septembri prikročil aj konkurent Mercedes-benz. Ten dnes uviedol, že jeho celosvetový predaj v treťom štvrťroku medziročne klesol o tri percentá na 594 600 vozidiel. Celosvetový predaj samotnej značky Mercedes-benz sa znížil o iba percento na 503 600 vozidiel, v Číne sa však prepadol o 13 percent na 170 700 vozidiel.
Nemecký automobilový priemysel v poslednom čase čelí mnohým problémom, ktoré okrem klesajúceho dopytu a rastúcej konkurencie z Číny zahŕňajú aj vysoké výrobné náklady a komplikácie pri prechode k elektromobilom.
Európski spotrebitelia sa zdráhajú drahšie elektromobily kupovať, a to okrem iného pre obavy z nedostatočnej infraštruktúry pre ich dobíjanie, napísala agentúra Reuters.
Problémy nemeckého automobilového priemyslu podľa Reuters demonštruje napríklad nedávne varovanie nemeckého automobilového koncernu Volkswagen, že by mohol prvýkrát vo svojej histórii prikročiť k uzatváraniu závodov v Nemecku. Koncern Volkswagen je najväčším výrobcom automobilov v Európe, jeho súčasťou je okrem iného Škoda Auto.