Od začiatku októbra musia návštevníci Paríža platiť drasticky vyššie parkovné za ťažké vozidlá. Hodina parkovania v centre mesta teraz stojí majiteľov áut s hmotnosťou 1,6 tony a viac 18 eur, čo je trojnásobok pôvodnej sadzby, píše agentúra DPA.
Mimo centra sú poplatky o niečo nižšie. Nariadenie sa nevzťahuje napríklad na obyvateľov hlavného mesta, živnostníkov a zdravotne postihnuté osoby. Vo verejnom prieskume zo začiatku februára, na ktorom sa zúčastnilo necelých šesť percent obyvateľov oprávnených hlasovať, zvýšenie parkovného podporilo 54,5 percenta účastníkov. Zvýšená tarifa sa vzťahuje na spaľovacie a hybridné modely s hmotnosťou 1,6 tony a viac a na elektrické vozidlá s hmotnosťou dve tony a viac. Nariadenie neplatí pre súkromné parkovacie domy.
Mesto argumentuje, že ťažké vozidlá spôsobujú zvýšené znečistenie, zaberajú veľa verejného priestoru a ohrozujú bezpečnosť cestnej premávky. Vďaka konzultácii s verejnosťou získala primátorka Anne Hidalgová podporu pre ďalší krok v transformácii dopravnej politiky, ktorú presadzuje spolu s červeno-zeleným vedením mesta.
Automobily už majú zakázaný vstup na niekoľko ciest pozdĺž rieky Seina, ktoré parížska radnica sprístupnila chodcom. V meste zároveň pribúdajú cyklotrasy, čo znamená, že sa znižuje počet parkovísk a cestných pruhov pre autá. Vznikajú aj nové zelené plochy a takmer všade v meste platí obmedzenie rýchlosti na 30 kilometrov za hodinu. Pred niečo vyše rokom Paríž ukončil prenájmy elektronických kolobežiek po tom, ako sa v prospech tohto kroku vyslovila väčšina hlasujúcich vo verejnom prieskume.