Bankovníctvo a finančné služby patria na Slovensku k sektorom, kde si zákazníci najviac potrpia na kvalitu a odborný prístup personálu. Táto oblasť je pre 65 percent ľudí jedným z dôležitých kritérií pri výbere banky či finančného produktu. Vyše polovica opýtaných si je za vyšší štandard služieb ochotná aj priplatiť. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu, ktorý pre 365.bank realizovala agentúra Ipsos v septembri na reprezentatívnej vzorke 539 respondentov.
Požiadavky na kvalitu sú podľa prieskumu v bankovníctve vyššie ako v sektore zdravotníctva (56 percent) alebo IT techniky, telekomunikácií a technológií (44 percent). "Pre takmer 66 percent respondentov sú recenzie a hodnotenia iných zákazníkov kľúčovým kritériom pri výbere produktov alebo služieb. Je tak zjavné, že ľudia si pred rozhodnutím o výbere produktu alebo služby aktívne a radi overujú skúsenosti iných používateľov, čo zvyšuje tlak na poskytovanie vysokej úrovne služieb," priblížila šéfka PR banky Linda Valko Gáliková.
Hoci 56 percent opýtaných hľadá pri výbere produktov a služieb výhodné ceny, v bankovníctve to nie je jediný rozhodujúci faktor. Zatiaľ čo mnohí Slováci radi ušetria, iba deväť percent z nich je podľa prieskumu ochotných v tejto oblasti akceptovať zníženie kvality služieb za nižšiu cenu. Naopak, najviac ľudí toleruje zníženie kvality služby, tovaru, obsluhy či prostredia pri kúpe oblečenia (54 percent), potravín (40 percent) alebo kozmetiky (34 percent).