Čínskemu internetovému predajcovi Alibaba Group Holding vo štvrťroku do konca júna medziročne klesol čistý zisk o 27 percent zhruba na 24 miliárd jüanov, prekonal však odhady. Spoločnosť to uviedla vo svojej dnešnej výsledkovej správe. Tržby pre klesajúcu spotrebu v Číne naopak zaostali za očakávaniami.
Tržby sa zvýšili o štyri percentá na 243,24 miliardy jüanov, zatiaľ čo analytici čakali 249,05 miliardy jüanov. Tržby domácej časti firmy klesli o percento, hoci objednávky vykázali rast dvojciferným tempom.
Tržby v cloude stúpli o šesť percent na 26,55 miliardy jüanov, čo predstavuje zrýchlenie oproti trojpercentnému rastu v predchádzajúcom štvrťroku. Pomohol okrem iného silný dopyt po produktoch súvisiacich s umelou inteligenciou.
Veľkí čínski internetoví predajcovia sa museli uchýliť k výrazným zľavám a propagačným akciám, aby prilákali zákazníkov. To potom znížilo marže v celom maloobchodnom sektore.
"Pokles výdavkov v Číne je skutočný. Spotrebitelia menej míňajú, obmedzujú nákupy a správajú sa racionálnejšie,“uviedol podľa agentúry Reuters analytik spoločnosti M Science Vinci Zhan.
Hospodárske zotavenie sa v Číne zastavilo. Druhú najväčšiu ekonomiku sveta naďalej trápi slabý trh s nehnuteľnosťami a ľudia majú obavy, či si udržia zamestnanie. To oslabuje kúpnu silu a spotrebiteľskú dôveru.
Alibaba sa tiež potýka s tvrdou konkurenciou rivalov, vrátane JD.com a maloobchodných platforiem zameraných na zľavy, ako je Pinduoduo firmy PDD Holdings a Douyin vlastnené spoločnosťou ByteDance.