StoryEditor

Automobilka Mitsubishi sa chce pripojiť k aliancii medzi Nissanom a Hondou

28.07.2024, 14:55
Autor:
ČTKČTK

Nissan vlastní v Mitsubishi podiel 34 percent. Podľa Nikkei automobilky budú teraz pracovať na dokončení podrobností strategického partnerstva.

Japonská automobilka Mitsubishi Motors sa chystá pripojiť k aliancii spoločností Honda Motor a Nissan Motor. Spojením vznikne skupina, ktorá ročne predá viac ako osem miliónov áut. Uviedol to podľa agentúry Reuters japonský list Nikkei.

Nissan vlastní v Mitsubishi podiel 34 percent. Podľa Nikkei automobilky budú teraz pracovať na dokončení podrobností strategického partnerstva. Majú hlavne v úmysle štandardizovať softvér pre správu a riadenie rôznych funkcií a systémov vo vnútri vozidla.

Mitsubishi odmietla správu komentovať a hovorkyňa Hondy na žiadosť o komentár nereagoval. Hovorca Nissanu uviedol, že správa nie je založená na niečom, čo by niektorá zo spoločností oznámila.

Spoločnosti Nissan a Honda v marci oznámili, že zvažujú strategické partnerstvo za účelom spolupráce pri výrobe komponentov pre elektromobily a pri používaní umelej inteligencie v automobilových softvérových platformách.

Mitsubishi Motors je už súčasťou dlhoročnej aliancie s Nissanom a francúzskym Renaultom. Vlani sa tieto tri automobilky dohodli na reštrukturalizácii tejto aliancie s cieľom vytvoriť menšie, ale pragmatickejšie a agilnejšie partnerstvo.

Spolupráca všetkých troch spoločností by mohla japonským automobilkám pomôcť znížiť náklady a posilniť v boji s tvrdou konkurenciou na trhu elektromobilov, ktorému dominujú spoločnosti ako čínske BYD a americká Tesla. Navyše v Číne, ktorá je najväčším automobilovým trhom na svete, mali predtým japonské automobilky silné postavenie. Teraz tu ale stoja proti domácim značkám, ktoré rýchlo zvýšili výrobu a získali si zákazníkov lacnými vozidlami.

Snaha o spoluprácu prichádza v čase, keď Nissan, tretia najväčšia automobilka v Japonsku, stabilne stráca podiel na svojich dvoch najväčších trhoch, v USA a Číne. V minulom fiškálnom roku, ktorý sa skončil v marci, mali tieto dve krajiny na globálnom predaji automobilky polovičný podiel. Tento týždeň automobilka znížila svoj ročný výhľad po tom, ako rozsiahle zľavy v USA takmer vymazali všetok jej zisk za prvý štvrťrok.

01 - Modified: 2024-08-21 12:00:00 - Feat.: - Title: Na cestách už zachránil milióny životov. Bezpečnostný pás však uspel až na niekoľký pokus 02 - Modified: 2024-08-21 09:00:00 - Feat.: - Title: Nemecká Dacia alebo talianske BMW? Spoznajte, odkiaľ pochádzajú značky áut 03 - Modified: 2024-08-20 09:09:43 - Feat.: - Title: BMW zvoláva do servisov až 1,3 milióna áut. Nie je jediné, sú za tým nebezpečné airbagy 04 - Modified: 2024-08-12 13:19:54 - Feat.: - Title: Stellantis končí s výrobou jedného vozidla, následkom toho stratia prácu vyše dve tisícky ľudí 05 - Modified: 2024-08-09 07:38:23 - Feat.: - Title: Vývoz aj dovoz na Slovensku klesol, obchodná bilancia pokračovala v júni s prebytkom
menuLevel = 1, menuRoute = hn24, menuAlias = hn24, menuRouteLevel0 = hn24, homepage = false
08. september 2024 20:26