Viaceré úseky železničných tratí na Slovensku budú mať status strategickej investície. Vyplýva to z návrhov na určenie investičného projektu za strategickú investíciu z dielne ministerstva dopravy, ktoré v stredu schválila vláda.
Na Záhorí smerom na Rakúsko a Česko bude strategickou investíciou projekt modernizácie železničnej trate Devínska Nová Ves - štátna hranica Slovensko/Česko, úsek Malacky (mimo) - Kúty, či projekt zdvojkoľajnenia trate Devínska Nová Ves - štátna hranica Sovensko/Rakúsko (Marchegg), ako aj projekt modernizácie železničnej trate Devínska Nová Ves - štátna hranica Slovensko/Česko.
Na severnom Slovensku bude strategickou investíciou investičný projekt modernizácie železničnej trate Čadca - Krásno nad Kysucou, ako aj modernizácia železničnej trate Žilina - Košice v úseku Liptovský Mikuláš - Poprad - Tatry (mimo), piata etapa, traťový úsek Liptovský Hrádok - Paludza (Liptovský Mikuláš).
Na severovýchodnom Slovensku sa strategickou investíciou stal investičný projekt modernizácie železničnej trate Žilina - Košice, úsek trate Poprad Tatry (mimo) - Krompachy, časť: A2 Markušovce (mimo) - Vydrník (mimo).
Zákon o mimoriadnych opatreniach pre strategické investície a pre výstavbu transeurópskej dopravnej siete (TEN-T) podpísal prezident Peter Pellegrini 26. júna. Tento zákon poslanci Národnej rady schválili opätovne po tom, ako ho vetovala predchádzajúca hlava štátu Zuzana Čaputová. Cieľom právnej normy je urýchliť výstavbu projektov vo verejnom záujme.