StoryEditor

Registrácia čínskych elektromobilov v Európe do konca apríla vzrástla o 23 percent

04.06.2024, 13:34
Autor:
ČTKČTK

Európska únia sa stala pre čínskych vývozcov preferovaným trhom čiastočne vďaka tomu, že elektromobily dovážané z Číny zaťažuje iba desaťpercentným clom.

Počet registrácií elektromobilov vyrobených v Číne sa za január až apríl v Európe napriek hrozbe vyšších ciel zvýšil medziročne o 23 percent. Celkovo bolo v západnej Európe, vrátane Británie, za prvé štyri mesiace zaregistrovaných 119.300 elektromobilov vyrobených v Číne. To znamená, že zhruba jeden z piatich dovezených elektromobilov bol z Číny. S odvolaním sa na údaje spoločnosti Schmidt Automotive Research, ktorá analyzuje predaj batériových vozidiel v Európe, to dnes napísal denník Financial Times.

Európska únia sa stala pre čínskych vývozcov preferovaným trhom čiastočne vďaka tomu, že elektromobily dovážané z Číny zaťažuje iba desaťpercentným clom. Spojené štáty v máji oznámili, že clo na dovoz elektromobilov z Číny zvýši na 100 percent.

Brusel teraz dokončuje vyšetrovanie, do akej miery štátna pomoc poskytovaná čínskou vládou pomohla elektromobilom z Číny poraziť na trhu tie európske. Rozhodnutie by potom mohlo viesť k zvýšeniu ciel. Termín oznámenia výsledkov vyšetrovania je do 4. júla.

Západné a japonské značky vyrábajúce v Číne, vrátane Tesly, Volkswagenu a Hondy, sa na celkových registráciách elektromobilov vyrobených v Číne podieľali 54 percentami. Zvyšok pripadol na čínske značky, ako je MG a BYD.

Výroba áut v Číne je lacnejšia, čo priviedlo západné značky, ako je Tesla a Renault, k rozhodnutiu vyrábať elektromobily v Číne a potom ich dovážať do Európy. Analytici banky UBS vlani odhadli, že čínska firma BYD má oproti zavedeným tradičným automobilkám náklady nižšie o 25 percent.

Šéfovia popredných svetových automobiliek, od Tesly cez Mercedes až po Volkswagen, sa v posledných mesiacoch vyjadrovali kriticky k plánu na zavedenie ciel na vozidlá vyrobené v Číne. Obávajú sa škodlivé odvety z Číny. Západné automobilky sú z veľkej časti na čínskom trhu závislé a krajina je dôležitým výrobným centrom a lukratívnym zdrojom ziskov.

01 - Modified: 2024-12-25 16:44:00 - Feat.: - Title: Šéfka nemeckých odborov IG Metall žiada nezávislú priemyselnú politiku Európy od Číny aj USA 02 - Modified: 2024-12-25 12:46:14 - Feat.: - Title: Čína predĺži antidumpingové vyšetrovanie dovozu brandy z EÚ o tri mesiace 03 - Modified: 2024-12-24 14:05:25 - Feat.: - Title: Najrušnejšia letecká trasa v roku 2024 spájala Hongkong a Tchaj-pej. Aerolinky previezli 6,8 milióna ľudí 04 - Modified: 2024-12-24 09:00:00 - Feat.: - Title: Sú krajiny, v ktorých majú Vianoce úplne v paži. V Severnej Kórei sú zakázané, v Číne je to normálny pracovný deň 05 - Modified: 2024-12-23 18:30:00 - Feat.: - Title: Benzín: O slovo sa prihlásia Čína i Rusko. Čaká nás vianočné prekvapenie? Expert pre HN prezradil ďalší vývoj
menuLevel = 1, menuRoute = hn24, menuAlias = hn24, menuRouteLevel0 = hn24, homepage = false
27. december 2024 04:53