Akcie amerického predajcu odevov Gap prudko rastú, krátko po začatí obchodovania dnes pridávajú zhruba 22 percent. Reagujú na správu, že spoločnosť, ktorá zmenila stratégiu a prišla s modernejším štýlom, zvýšila celoročný výhľad predaja. GAP zverejnil hospodárske výsledky za prvý kvartál a nový výhľad vo štvrtok na svojom webe.
Akcie spoločnosti tak majú tento rok k dobru vyše 28 percent. Vlani, keď sa novým generálnym riaditeľom stal bývalý manažér firmy Mattel Richard Dickson, aby oživil jej podnikanie, už vzrástli o 85 percent.
Gap teraz predpokladá, že ročné tržby budú mierne vyššie ako v minulom roku. Predtým počítal so zhruba rovnakými tržbami ako vlani.
GAP sa pokúša zlepšiť hospodárenie ponukou módnejších štýlov naprieč svojimi značkami. Zároveň posilnil marketing v snahe osloviť vyberavých zákazníkov, ktorí inak obmedzujú prebytočné nákupy.
"Personálne, produktové a prevádzkové zmeny zavádzané generálnym riaditeľom firmu, ktorá sa roky potácala, už oživili," uviedol analytik spoločnosti Morningstar David Swartz.
Rovnomenná značka Gap zaznamenala v prvom kvartáli rast porovnateľných tržieb o tri percentá. Značky Old Navy a Athleta vykázali rast o tri, respektíve o päť percent.
Analytička spoločnosti Barclays, Adrienne Yihová, podľa agentúry Reuters uviedla, že výsledky spoločnosti Gap za prvý štvrťrok sú dôkazom "učebnicového oživenia maloobchodu".
Vyšší dopyt po odevoch hlásia po vlaňajšom spomalení aj ďalší maloobchodníci vrátane Walmartu, Targetu a spoločnosti Abercrombie & Fitch, ktorá je obdobou Gapu.