Nemecký výrobca športového oblečenia a obuvi Adidas vykázal v prvom štvrťroku čistý zisk 170 miliónov eur po strate 39 miliónov eur. Tržby rástli v Európe a v Číne, hlavne vďaka záujmu o športové topánky Samba a Gazelle. Firme sa ale nedarilo na dôležitom trhu v Spojených štátoch. Podnik to uviedol vo svojom dnešnom oznámení.
Tržby v USA v prvom štvrťroku firme klesli po očistení od pohybov výmenných kurzov o štyri percentá. Veľkoobchod zaznamenal v tomto regióne dvojciferný pokles, zatiaľ čo maloobchodníci v tomto regióne trpia pretrvávajúcim vysokým stavom zásob.
Tržby v Číne vzrástli na menovo upravenom základe o osem percent. K zlepšeniu hospodárenia podniku prispela najmä Latinská Amerika, ktorá zaznamenala rast o 18 percent. Rast o 14 percent potom vykázala Európa.
Adidas bol vlani v strate, keď po rozchode s rapperom Ye, predtým známym ako Kanye West, skončil vysoko ziskový rad topánok Yeezy. V poslednom čase ale firma predaj zvyšuje vďaka popularite modelov obuvi Samba a Gazelle. Tržby z predaja obuvi v prvých troch mesiacoch roka vzrástli o 13 percent.
Adidas využil oslabenie svojho oveľa väčšieho amerického rivala Nike, ktorý stratil podiel na trhu a varoval pred poklesom predaja. Na trhovisku The Edit LDN, kde milovníci tenisiek nakupujú a predávajú topánky z limitovaných edícií, klesol predaj topánok Nike celkovo zhruba o 30 percent. Predaj topánok Adidas, ktoré sú zvyčajne lacnejšie, sa oproti vlaňajšku naopak o 80 percent zvýšil, uviedol podľa agentúry Reuters zakladateľ a generálny riaditeľ trhoviska Moses Rashid.