Trh s novými osobnými autami na Slovensku v prvom štvrťroku stúpol medziročne takmer o šesť percent, pozíciu jednotky si upevnila česká značka Škoda s podielom 21,85 percenta. Vyplýva to z údajov, ktoré poskytol slovenský zväz automobilového priemyslu.
Celkovo od januára do konca marca bolo na Slovensku zaregistrovaných 23 391 nových osobných motorových vozidiel. To v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška predstavuje nárast o 5,58 percenta.
Zákazníci na Slovensku tradične najviac kupovali vozidlá českej automobilky Škoda Auto. Tá umiestnila na slovenskom trhu v prvom štvrťroku 5111 nových osobných áut. Medziročne to predstavuje nárast o pätinu, teda výraznejšie zvýšenie, ako rástol celý slovenský trh. V minulom prvom štvrťroku podiel vozidiel mladoboleslavskej automobilky na celkovom počte registrácií nových osobných áut na Slovensku dosiahol 19,12 percenta.
Druhou najžiadanejšou značkou nových osobných áut na Slovensku boli v prvých troch tohtoročných mesiacoch vozidlá Toyota s 2546 registrovanými autami pri medziročnom poklese o 6,4 percenta. Na ďalších miestach skončili značky Hyundai a Kia.