Počet registrácií nových osobných áut v Nemecku sa v marci znížil o šesť percent na 263.844 kusov. Predaj elektromobilov potom klesol medziročne o takmer 29 percent na 31 400 a ich podiel na nových registráciách predstavoval necelých 12 percent, výrazne menej ako vlani.
Vyplýva to zo správy, ktorú zverejnil Spolkový úrad pre motorové vozidlá. Z dovozných značiek mala najvyšší podiel na celkovom počte registrácií česká Škoda.
Väčšina áut predaných v Nemecku bola na služobné účely. Na celkovom počte registrácií mali tieto vozidlá podiel 68 percent. Počet ich registrácií však klesol o 4,7 percenta. Počet registrácií vozidiel na súkromné účely sa znížil o 9,4 percenta.
Najväčší podiel na nových registráciách mali autá s benzínovým motorom, a to 37,8 percenta. Počet registrácií týchto vozidiel sa však medziročne znížil o 3,4 percenta. Druhé miesto patrilo hybridným vozidlám s podielom 31,5 percenta a s poklesom predaja o 1,2 percenta. Autá s naftovým motorom mali na celkovom počte registrácií podiel 18,3 percenta, ich predaj klesol o 0,5 percenta.
Za poklesom predaja elektromobilov stojí vlaňajšie zrušenie štátneho príspevku na ich nákup. Vlani v marci mali elektromobily na celkovom počte registrácií podiel 16 percent.
Z domácich značiek vozidiel sa najviac zvýšil počet registrácií Porsche, a to o 14,8 percenta. Na celkovom počte registrácií mali tieto vozidlá podiel 1,5 percenta. Najväčší podiel na registráciách mala značka VW, a to 18,3 percenta, aj keď počet jej registrácií klesol o 3,4 percenta.
Z dovážaných značiek sa o 225,4 percenta zvýšili registrácie vozidiel Mitsubishi, automobilka však mala na trhu podiel len dve percentá. Naopak, česká Škoda mala z dovážaných značiek najvyšší podiel na nových registráciách, a to 6,2 percenta. Počet registrácií vozidiel Škoda sa zvýšil o 1,8 percenta. Talianska značka Fiat zaznamenala naopak pokles registrácií o viac ako pätinu.