Chatovacia služba iMessage spoločnosti Apple a vyhľadávač Bing spoločnosti Microsoft nepodliehajú novým sprísneným pravidlám pre veľkých online hráčov v Európskej únii (EÚ). Tieto dve služby, ako aj internetový prehliadač Microsoft Edge a jeho reklamná služba, nebudú v budúcnosti považované za tzv. "strážcov prístupu" v zmysle európskeho zákona o digitálnych trhoch (DMA), oznámila v utorok Európska komisia. TASR o tom informuje na základe správ agentúr AFP a Reuters.
Brusel chce legislatívou DMA obmedziť trhovú silu internetových gigantov v záujme lepšej ochrany spotrebiteľov. Služby Bing, Edge, iMessage a Microsoft Advertising nie sú v rámci EÚ dostatočne významné na to, aby mohli ovplyvňovať trh ako strážcovia prístupu pre koncových používateľov, konštatovala Komisia.
O vyňatie zo zákona o digitálnych službách požiadali americké spoločnosti Komisiu minulý rok. Orgán zodpovedný za ochranu hospodárskej súťaže v EÚ teraz na základe päť mesiacov trvajúceho vyšetrovania rozhodol v ich prospech.
Apple a Microsoft sa však budú musieť i tak pripraviť na plnenie prísnejších požiadaviek. Na zozname strážcov prístupu totiž zostávajú ich ostatné služby vrátane internetového obchodu App Store spoločnosti Apple. Sprísnený režim sa vzťahuje na spoločnosti Google a internetový obchod Amazon, ako aj platformy Facebook, Instagram a TikTok.