Dcérska spoločnosť francúzskeho reklamného gigantu Publicis zaplatí Spojeným štátom 350 miliónov dolárov za svoj podiel na opioidovej kríze. Tá si v USA od roku 1999 vyžiadala státisíce obetí.
Oznámila to dnes podľa agentúry AFP prokurátorka štátu New York Letitia Jamesová. Je to prvá reklamná agentúra, ktorá sa dohodla so súdom na vyrovnaní za svoju úlohu v opioidovej kríze, uviedla jej kancelária.
"Spoločnosť Publicis desiatky rokov pomáhala výrobcom opioidov, ako je Purdue Pharma, presviedčať lekárov, aby nadmerne predpisovali opioidy, čím priamo podnecovala opioidovú krízu a spôsobovala úbytok obyvateľstva po celej krajine," uviedla Jamesová.
Podľa jej rozhodnutia dostanú podiel na vyrovnaní všetky americké štáty a niekoľko teritórií. Najväčšiu sumu (34 miliónov dolárov) dostane Kalifornia.
Spoločnosť Publicis následne v tlačovej správe uviedla, že predmetné činnosti vykonávala jej agentúra Rosetta, ktorú kúpila v roku 2011 a pred desiatimi rokmi ju zatvorila.
Na predávkovanie opioidmi, teda liekmi na bolesť, či už získanými na lekársky predpis, alebo nelegálne zomrelo v USA v rokoch 1999 až 2022 podľa údajov Centra pre kontrolu a prevenciu chorôb viac ako 700-tisíc ľudí.