StoryEditor

Francúzsky reťazec nebude predávať produkty americkej spoločnosti PepsiCo, lebo sú drahé

04.01.2024, 23:35
Autor:
TASRTASR

Niektoré produkty PepsiCo, ako Cheetos a 7Up už neboli vo štvrtok dostupné v supermarkete Carrefour na parížskom predmestí Auteuil, zatiaľ čo iné, ako Pepsi, sa stále dopredávajú.

Francúzsky maloobchodný reťazec Carrefour oznámil, že vo svojich obchodoch v štyroch európskych krajinách už nebude predávať produkty americkej spoločnosti PepsiCo, ako sú nápoje Pepsi či 7Up a Lay‘s chips, pretože sú už príliš drahé. Ide o ďalší z cenových súbojov medzi maloobchodníkmi a svetovými potravinovými gigantmi. Informujeme o tom na základe správy Reuters.

Od štvrtka budú regály s produktmi PepsiCo v predajniach Carrefouru vo Francúzsku, Taliansku, Španielsku a Belgicku niesť nápisy, že obchod ich už nebude mať v ponuke pre "neprijateľné zvýšenie cien", uviedol hovorca francúzskeho gigantu supermarketov.

Niektoré produkty PepsiCo, ako Cheetos a 7Up už neboli vo štvrtok dostupné v supermarkete Carrefour na parížskom predmestí Auteuil, zatiaľ čo iné, ako Pepsi, sa stále dopredávajú.

PepsiCo zatiaľ neodpovedalo na žiadosť o komentár.

Americká spoločnosť v októbri uviedla, že na tento rok plánuje "mierne" zvýšenie cien, keďže dopyt sa napriek zdražovaniu udržal. To PepsiCo viedlo k zvýšeniu prognózy zisku za rok 2023 trikrát po sebe.

V priebehu minulého roka maloobchodníci s potravinami v niekoľkých európskych krajinách vrátane Nemecka a Belgicka oznámili, že zastavili objednávky od niektorých firiem so spotrebným tovarom z dôvodu zvyšovania cien. Táto taktika pri vyjednávaní o cene je však čoraz problematickejšia a prináša väčšie riziká.

Carrefour je jedným z najaktívnejších maloobchodníkov v súboji veľkými spotrebnými a potravinárskymi spoločnosťami, čo sa týka cien.

Minulý rok v rámci kampane lepil upozornenia na produkty, ktoré sa síce zmenšili, ale stáli viac.

Francúzska vláda v snahe zmierniť infláciu požiadala maloobchodníkov a dodávateľov, aby ukončili každoročné vyjednávanie o cenách už v januári, o dva mesiace skôr ako zvyčajne.

Francúzsko silne reguluje maloobchodný sektor a núti supermarkety, aby vyjednávali o cenách s výrobcami len raz za rok v snahe ochrániť svoj farmársky priemysel.

Predchádzajúce kolo rokovaní začiatkom minulého roka, na vrchole inflačnej krízy, zabránilo ďalšiemu zvýšeniu cien neskôr v priebehu roka, čo zasiahlo tržby supermarketov. Preto sa tento raz rozhodli tvrdo rokovať o cenách.

Analytici však upozorňujú, že vyradenie produktov je tá posledná možnosť, pretože nikto nevyhrá, ak tovar, ktorý ľudia chcú, nie je dostupný na pultoch.

01 - Modified: 2025-12-26 09:07:15 - Feat.: - Title: Paríž a Berlín sú aj v krízových časoch motormi EÚ. Chcú posilniť pozíciu Európy na geopolitickej šachovnici 02 - Modified: 2025-12-25 12:52:00 - Feat.: - Title: Rusko predložilo Francúzsku ponuku v súvislosti s väzneným vedcom Vinatierom 03 - Modified: 2025-12-25 16:21:38 - Feat.: - Title: Slabí lídri veľkej Európy? V Paríži, Londýne a Berlíne závidia „pohodu“ Talianom 04 - Modified: 2025-12-24 17:23:33 - Feat.: - Title: Alžírsko pritvrdilo voči Parížu. Kolonializmus zákonom označilo za zločin, žiada ospravedlnenie 05 - Modified: 2025-12-24 09:51:51 - Feat.: - Title: Proruskí hackeri udreli na francúzsku poštu. Do prípadu vstúpila kontrarozviedka DGSI
menuLevel = 1, menuRoute = hn24, menuAlias = hn24, menuRouteLevel0 = hn24, homepage = false
27. december 2025 08:46