StoryEditor

Francúzsky reťazec nebude predávať produkty americkej spoločnosti PepsiCo, lebo sú drahé

04.01.2024, 23:35
Autor:
TASRTASR

Niektoré produkty PepsiCo, ako Cheetos a 7Up už neboli vo štvrtok dostupné v supermarkete Carrefour na parížskom predmestí Auteuil, zatiaľ čo iné, ako Pepsi, sa stále dopredávajú.

Francúzsky maloobchodný reťazec Carrefour oznámil, že vo svojich obchodoch v štyroch európskych krajinách už nebude predávať produkty americkej spoločnosti PepsiCo, ako sú nápoje Pepsi či 7Up a Lay‘s chips, pretože sú už príliš drahé. Ide o ďalší z cenových súbojov medzi maloobchodníkmi a svetovými potravinovými gigantmi. Informujeme o tom na základe správy Reuters.

Od štvrtka budú regály s produktmi PepsiCo v predajniach Carrefouru vo Francúzsku, Taliansku, Španielsku a Belgicku niesť nápisy, že obchod ich už nebude mať v ponuke pre "neprijateľné zvýšenie cien", uviedol hovorca francúzskeho gigantu supermarketov.

Niektoré produkty PepsiCo, ako Cheetos a 7Up už neboli vo štvrtok dostupné v supermarkete Carrefour na parížskom predmestí Auteuil, zatiaľ čo iné, ako Pepsi, sa stále dopredávajú.

PepsiCo zatiaľ neodpovedalo na žiadosť o komentár.

Americká spoločnosť v októbri uviedla, že na tento rok plánuje "mierne" zvýšenie cien, keďže dopyt sa napriek zdražovaniu udržal. To PepsiCo viedlo k zvýšeniu prognózy zisku za rok 2023 trikrát po sebe.

V priebehu minulého roka maloobchodníci s potravinami v niekoľkých európskych krajinách vrátane Nemecka a Belgicka oznámili, že zastavili objednávky od niektorých firiem so spotrebným tovarom z dôvodu zvyšovania cien. Táto taktika pri vyjednávaní o cene je však čoraz problematickejšia a prináša väčšie riziká.

Carrefour je jedným z najaktívnejších maloobchodníkov v súboji veľkými spotrebnými a potravinárskymi spoločnosťami, čo sa týka cien.

Minulý rok v rámci kampane lepil upozornenia na produkty, ktoré sa síce zmenšili, ale stáli viac.

Francúzska vláda v snahe zmierniť infláciu požiadala maloobchodníkov a dodávateľov, aby ukončili každoročné vyjednávanie o cenách už v januári, o dva mesiace skôr ako zvyčajne.

Francúzsko silne reguluje maloobchodný sektor a núti supermarkety, aby vyjednávali o cenách s výrobcami len raz za rok v snahe ochrániť svoj farmársky priemysel.

Predchádzajúce kolo rokovaní začiatkom minulého roka, na vrchole inflačnej krízy, zabránilo ďalšiemu zvýšeniu cien neskôr v priebehu roka, čo zasiahlo tržby supermarketov. Preto sa tento raz rozhodli tvrdo rokovať o cenách.

Analytici však upozorňujú, že vyradenie produktov je tá posledná možnosť, pretože nikto nevyhrá, ak tovar, ktorý ľudia chcú, nie je dostupný na pultoch.

01 - Modified: 2024-09-16 14:29:03 - Feat.: - Title: Údajný zahraničný agent z Francúzska sa priznal, čaká ho miernejší trest 02 - Modified: 2024-09-16 07:22:24 - Feat.: - Title: Francúzsky eurokomisár rezignoval, stiahol aj svoju kandidatúru do novej Európskej komisie 03 - Modified: 2024-09-15 07:39:29 - Feat.: - Title: Paríž sa oficiálne rozlúčil s tohtoročnými hrami, Macron počas ceremoniálu udeľoval vyznamenania 04 - Modified: 2024-09-14 22:08:39 - Feat.: - Title: Le Penová vyzvala na budúcoročné voľby. Politická situácia vo Francúzsku je neudržateľná, tvrdí 05 - Modified: 2024-09-14 06:29:41 - Feat.: - Title: Pár predal jeden dom v Anglicku a kúpil si celú dedinu vo Francúzsku. Manželia žijú svoj sen, takto to u nich vyzerá
menuLevel = 1, menuRoute = hn24, menuAlias = hn24, menuRouteLevel0 = hn24, homepage = false
17. september 2024 00:02