Predaj smartfónov od americkej technologickej spoločnosti Apple v Číne pri nákupnej akcii pri príležitosti Dňa nezadaných zaostal za miestnymi výrobcami Huawei a Xiaomi. Podľa agentúry Reuters to vyplýva z dnes zverejnených údajov analytickej spoločnosti Counterpoint Research.
Kým americká firma predala od 30. októbra do 12. novembra medziročne o štyri percentá menej šikovných telefónov, vzrástol v rovnakom čase predaj týchto prístrojov od Huawei o 66 a od Xiaomi o 28 percent. Nárast predaja smartfónov od Huawei a Xiaomi podľa Counterpoint Research zároveň pomohol medziročne zvýšiť predaj čínskych šikovných telefónov o päť percent.
Cena najnovšieho modelu iPhone 15 spoločnosti Apple začína na 5999 jüanoch, zatiaľ čo cena smartfónov Huawei Mate 60 na 5499 jüanoch. Cena najnovšieho smartfónu Mi 14 od spoločnosti Xiaomi potom začína na 3999 jüanoch. Okrem toho, že Apple čelí konkurencii miestnych rivalov, pripisujú analytici spoločnosti Counterpoint Research jeho slabší výkon problémom s dodávateľským reťazcom, ktoré obmedzili dostupnosť nových modelov iPhone 15.
Čínski internetoví predajcovia, ako sú Alibaba a JD.com, údaje o predaji v rámci Dňa nezadaných tento rok prvýkrát nezverejnili. Spoločnosť JD.com ale uviedla, že hodnota objemov transakcií s produktmi Applu presiahla v tomto období na jeho webe desať miliárd jüanov (31 miliárd Kč).
Podľa analytikov je čínsky trh s chytrými telefónmi pripravený na oživenie a výskumná spoločnosť IDC uviedla, že po desiatich po sebe idúcich kvartáloch poklesu dodávok očakáva vo štvrtom kvartáli medziročný rast predaja. Peking v septembri podľa denníka The Wall Street Journal zakázal používať telefóny od Applu pri práci vládnym úradníkom.