Európska komisia v piatok oznámila, že v roku 2024 vyčlení celkom 185,9 milióna eur na financovanie propagácie udržateľných a vysokokvalitných agropotravinových výrobkov EÚ v Európskej únii a vo svete.
Program propagačnej politiky eurokomisie na rok 2024 má za cieľ vytvoriť nové trhové príležitosti a zohľadniť politické priority, analýzu predpokladaného vývozu na existujúce a rozvíjajúce sa trhy, ako aj príspevky zainteresovaných strán.
Kampane na propagáciu agrovýrobkov EÚ by mali poľnohospodárom v Únii, ale aj širšiemu európskemu potravinárskemu priemyslu otvoriť nové trhové príležitosti a pomôcť im zaistiť ich existujúce podnikanie. Okrem zvyšovania výroby a spotreby agrovýrobkov propagačná politika podporuje aj udržateľnú obnovu agropotravinárskeho odvetvia EÚ v náročnom hospodárskom kontexte.
Sumy, ktoré sú k dispozícii na kampane vybrané v roku 2024, sú rozdelené medzi propagáciu na vnútornom trhu EÚ (81,3 milióna eur) a propagáciu v tretích krajinách (85,1 milióna eur).
Mimo EÚ sa za hlavné ciele v oblasti propagácie považujú krajiny a regióny s vysokým potenciálom rastu. Patria medzi ne Čína, Japonsko, Južná Kórea, Singapur a Severná Amerika. Jedným z hlavných vývozných trhov pre agropotravinové výrobky EÚ zostáva Spojené kráľovstvo, kam smeruje 20 percent vývozu členských krajín.
Eurokomisia spolufinancuje až 80 percent vybraných projektov predložených súkromnými subjektmi a uskutočňuje aj vlastné komunikačné kampane v tretích krajinách.
Takéto činnosti môžu zahŕňať účasť na agropotravinárskych veľtrhoch, organizovanie obchodných delegácií do tretích krajín a vypracovanie príručiek o vstupe na trh pre vývozcov.