Americký výrobca hračiek Hasbro zaznamenal v 3. kvartáli horšie ako očakávané výsledky. Už druhýkrát v tomto roku preto znížil svoju prognózu ročných tržieb.
Podobne ako jeho konkurent Mattel varoval pred slabším predajom hračiek počas vianočnej sezóny, uvídzajú agentúry Reuters a RTTNews.
Hasbro vykázal za tri mesiace do konca septembra 2023 stratu 171,1 milióna USD (161,78 milióna eur) alebo 1,23 USD na akciu v porovnaní so ziskom 129,2 milióna USD alebo 0,93 USD/akcia v rovnakom období minulého roka.
Dôvodom bol vplyv straty z aktív určených na predaj vo výške 473 miliónov USD v súvislosti s plánovaným predajom divízie eOne Film a TV.
Po úprave o jednorazové položky zarobila spoločnosť 1,64 USD na akciu, ale analytici očakávali zisk 1,70 USD/akcia. Tržby spoločnosti klesli na 1,503 miliardy USD z minuloročných 1,675 miliardy USD.
Začiatkom augusta výrobca hračiek oznámil, že za celý rok 2023 očakáva pokles tržieb o 3 až 6 percent. Svoju prognózu však teraz zhoršil a najnovšie predpovedá pokles tržieb o 13 až 15 percent.
Analytici, ktorých oslovila spoločnosť Thomson Reuters, mu predpovedajú za tento rok tržby vo výške 5,53 miliardy dolárov.
Dopyt v hračkárskom priemysle sa po prudkom náraste počas pandémie nového koronavírusu oslabil, pretože spotrebitelia prerozdelili svoj rozpočet, aby mali na pokrytie základných potrieb pre domácnosť vzhľadom na vysokú infláciu aj náklady na pôžičky.
Analytici varovali, že neisté výdavky počas vianočnej sezóny a nižší dopyt po hračkách by mohli podnietiť maloobchodníkov, aby obmedzili ponuku a ponúkali prudké zľavy v snahe vyhnúť sa nahromadeniu skladových zásob ako minulý rok.