Francúzska automobilka Renault investuje do konca roka 2027 zhruba tri miliardy eur do uvedenia ôsmich nových modelov a na podporu predaja elektromobilov na trhoch mimo Európy. Informovala o tom agentúra Reuters.
Kľúčovým trhom Renaultu je dlhodobo Európa a po strate ruského trhu, ktorý firma opustila po invázii Ruska na Ukrajinu, sa závislosť automobilky od Európy ešte zvýšila. Za deväť mesiacov tohto roka sa európsky trh podieľal na celkovom objeme predaja Renaultu zhruba 69 percent. V predchádzajúcom roku to bolo 63 percent.
Ako povedal riaditeľ rovnomennej značky Renault Fabrice Cambolive, automobilka sa chce najnovšie sústreďovať na výraznejšie presadenie sa aj mimo európskych trhov, pričom dôraz budú klásť na elektrické autá. Cieľom firmy je, aby do konca roka 2027 predstavovali elektrické a hybridné vozidlá tretinu z celkového predaja mimo Európy.
Prvým z nových vozidiel Renaultu určeným pre globálne trhy je malé SUV Kardian, ktoré spoločnosť predstavila v utorok v Brazílii. Juhoamerická krajina je po Francúzsku druhým najväčším trhom pre značku Renault. Kardian bude uvedený na trh na budúci rok, a to v Latinskej Amerike a Maroku.