StoryEditor

Politické strany pred voľbami minuli na online reklamu takmer tri milióny eur

11.10.2023, 16:25
Autor:
TASRTASR

Najviac do online reklamy investovalo hnutie Progresívne Slovensko, konkrétne 394-tisíc eur. Demokrati na online inzerciu minuli 432-tisíc eur a tristotisícovú hranicu ešte prekonala aj Sme rodina.

Výdavky politických strán na inzerciu na platformách Facebook, Instagram, Google dosiahli podľa údajov z ich knižníc reklám minimálne 2,8 milióna eur, respektíve 3,36 milióna eur s DPH.

Informovala o tom nezisková organizácia Transparency International Slovensko na svojej webovej stránke. Tá do monitoringu zahrnula viac ako 400 profilov politických subjektov a politikov, za ktorých reklamy platila niektorá z 27 kandidujúcich strán a hnutí.

Najviac do online reklamy investovalo hnutie Progresívne Slovensko, konkrétne 394-tisíc eur. Demokrati na online inzerciu minuli 432-tisíc eur a tristotisícovú hranicu ešte prekonala aj Sme rodina. "Tento výpočet ukazuje, že ani masívne investovanie do online reklamy na úspech vo voľbách nestačí, keďže z prvej trojice až dve strany na parlament nedosiahli," uviedla TIS.

image

Fico bude štvrtýkrát premiérom, chce riešiť dezolátny stav. No minister financií ho varuje pred najhorším

Hnutie OĽANO a priatelia na reklamu na sociálnej sieti Facebook investovalo 80-tisíc eur za posledné tri týždne kampane, najviac zo všetkých kandidujúcich subjektov. Z hľadiska počtu platených reklám na sieťach Facebook či Instagram však bolo až štvrtým najčastejšie platiacim subjektom.

Celkovo najviac reklám od marca na týchto sieťach podľa TIS sponzorovali KDH (3674) a Smer-SD (3131). "Smer však do reklám investoval citeľne menej ako KDH a ďalší, keďže jeho často ostro vyhranený obsah sa dokázal presadzovať aj organicky. Robert Fico má na profile až 257-tisíc sledovateľov, jeho predvolebné posty komentujú tisícky užívateľov a v niektorých prípadoch ich zdieľalo až 10-tisíc užívateľov," konštatovala TIS.

image

Fico, Pellegrini a Danko si rozdelili posty vo vláde. Smer má premiéra, Hlas najviac ministerstiev

Z hľadiska demografie v rámci reklám na sieti Facebook cielila na ženy najviac strana Kresťanská únia, ktorá kandidovala na kandidátke hnutia OĽANO a priatelia. Ženy tvorili viac ako dve tretiny jej cieleného publika. Naopak, zhruba dve tretiny mužov oslovovali platenými statusmi hnutie Republika, ĽSNS a KSS.

Na mladých do 24 rokov sa sústredilo najmä Progresívne Slovensko (31-percentný podiel "zásahu"), v kategórii 65 rokov a viac to bol predovšetkým Smer-SD s 25-percentným podielom. "Smer sa citeľne menej zameriaval aj na voličov Bratislavského kraja (6-percentný podiel), najväčšiu pozornosť im, naopak, venovala SaS (24 percent)," priblížila TIS.

Aktuálna celková suma na online reklamy je podľa TIS o niečo nižšia ako spred volieb v roku 2020, keď na online reklamy šlo podľa jej údajov približne 3,5 milióna eur s DPH.

01 - Modified: 2024-04-29 09:30:00 - Feat.: - Title: Ženy na tréningoch ponižuje a sexisticky napáda, napriek tomu má milión sledovateľov. Čo si myslí o metódach kouča Tomáša trénerka? 02 - Modified: 2024-04-25 21:27:13 - Feat.: - Title: Majiteľ Googlu výrazne zvýšil štvrťročný zisk, prvýkrát vyplatí dividendu 03 - Modified: 2024-04-27 12:00:00 - Feat.: - Title: Po Slovensku anonymne ukrývajú peniaze na verejných miestach. Jeden fanúšik nás sledoval, hovorí dvojica z projektu Cash catch 04 - Modified: 2024-04-18 18:19:23 - Feat.: - Title: Google prepustil 28 zamestnancov, ktorí protestovali proti zmluve s Izraelom 05 - Modified: 2024-04-18 09:00:00 - Feat.: - Title: Instagramový trend Cash Catch dorazil aj k nám. Kde na Slovensku môžeš nájsť ukryté peniaze?
menuLevel = 1, menuRoute = hn24, menuAlias = hn24, menuRouteLevel0 = hn24, homepage = false
03. máj 2024 22:54