Rakúsky výrobca energetických nápojov Red Bull zvýšil v minulom roku výdavky na sponzoring o 36 percent na viac ako jednu miliardu eur. Spolu s nákladmi na výrobu a logistiku to bol jeden z hlavných dôvodov, prečo zisk stagnoval na úrovni 1,7 miliardy eur, hoci tržby v roku 2022 vzrástli takmer o štvrtinu. Informujeme o tom na základe správy agentúry APA, ktorá sa odvolala na v stredu zverejnené údaje spoločnosti.
Tržby rakúskej skupiny v roku 2022 vyskočili o 24 percent na 9,7 miliardy eur zo 7,8 miliardy eur v roku 2021. Po celom svete sa vlani predalo 11,6 miliardy plechoviek Red Bullu, čo bolo o 18,1 percenta viac ako rok predtým.
Hlavným dôvodom pozitívnych výsledkov bol nárast predaja na takmer všetkých trhoch. Spojené štáty sa na celkových tržbách podieľali 46 percentami, čo bol pokles oproti 48 percentám v roku 2021. Podiel Európy na čistom obrate skupiny predstavoval 36 percent.