Americký potravinársky koncern Kraft Heinz oznámil za druhý štvrťrok 2023 nárast tržieb, ktorý však zaostal za odhadmi analytikov. Zákazníci totiž v dôsledku vysokej inflácie kupovali menej balených jedál a korenín, informujú Reuters a RTTNews.
Americkí výrobcovia balených potravín zvýšili ceny produktov, aby ochránili svoje marže po prudkom náraste nákladov na prácu, suroviny a dopravu, ale aj spotrebitelia sú čoraz viac orientovaní na ceny.
Počas uplynulého štvrťroka klesol objem predaja spoločnosti Kraft Heinz o sedem percentuálnych bodov v porovnaní s minulým rokom, pretože zákazníci hľadali lacnejšie alternatívy.
Čisté tržby výrobcu kečupov Heinz vzrástli za tri mesiace do konca júna 2023 o 2,6 percenta na 6,72 miliardy dolárov zo 6,55 miliardy dolárov v minulom roku. Analytici, ktorých oslovila spoločnosť Refinitiv IBES však v priemere očakávali tržby 6,81 miliardy dolárov.
Zisk koncernu Kraft Heinz sa v druhom štvrťroku zvýšil na 1 miliardu dolárov alebo 81 centov na akciu z 265 miliónov dolárov alebo 0,21 dolára na akciu v rovnakom období minulého roka.
Upravený zisk bez jednorazových položiek dosiahol 79 centov na akciu a prekonal odhady analytikov na úrovni 76 centov za akciu.