Švajčiarsky výrobca hodiniek Swatch Group zaznamenal za 1. polrok rast zisku o viac než polovicu, k čomu prispelo zvýšenie tržieb na rekordnú úroveň. Spoločnosť zároveň očakáva dobré výsledky aj v druhej polovici roka, a to vo všetkých regiónoch a cenových segmentoch.
Swatch uviedol, že za prvých šesť mesiacov tohto roka dosiahol čistý zisk 498 miliónov švajčiarskych frankov (514,3 milióna eur). V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka to predstavuje rast o 55,6 percenta. Prevádzkový zisk sa zvýšil o 36,4 percenta na 686 miliónov CHF.
Tržby dosiahli rekordných 4,02 miliardy CHF, čo po úprave o kurzové vplyvy znamená rast o 18 percent. Bez úpravy o kurzové vplyvy sa tržby firmy zvýšili o 11,3 percenta.
Výsledky podporilo ukončenie prísnych protipandemických opatrení v Ázii, najmä v Číne. Navyše, spoločnosť, do ktorej portfólia patria značky Omega, Tissot či Longines, zaznamenala vysoký záujem o svoje výrobky aj v Európe a Severnej Amerike, pričom napríklad na domácom trhu sa tržby zvýšili takmer o 50 percent.
Tržby tak prekonali očakávania analytikov. Tí počítali s rastom tržieb na 3,92 miliardy CHF. Poukázali však aj na fakt, že kľúčová značka Omega a stredný cenový segment nedosiahli také výsledky, aké sa očakávali a "budú potrebovať dodať novú energiu".
Trhy teraz čakajú na výsledky ďalšieho švajčiarskeho výrobcu hodiniek, spoločnosti Richemont, pod ktorú patria značky ako Cartier či Piaget. Tá zverejní v pondelok svoje výsledky za 1. kvartál obchodného roka 2023/2024.