Skupina PPF zvažuje prípadnú kúpu spoločnosti Packeta, ktorej súčasťou je logistická firma Zásielkovňa. "Určite sa na to budeme pozerať, ale ak by sme o Zásielkovňu mali záujem, tak jedine o celú," povedal novinárom generálny riaditeľ PPF Jiří Šmejc. Zásielkovňa vznikla v roku 2010 s cieľom uľahčiť e-shopom prepravu tovaru k zákazníkom. Hovorca Zásielkovne Kamil Chalupa odmietol informáciu akokoľvek komentovať.
Zakladatelia Simona a Jaromír Kijonkovci, ktorí v Packete držia 48,6 percenta akcií, na začiatku tohto mája oznámili, že Packeta je na predaj. Popri Kijonkovcov držia takmer 21 percent Packety spoločnosť Notino a po desiatich percentách majú bývalý programátor Zásielkovne Lukáš Bílek a podnikateľ Martin Kukačka. Skupina Packeta dlhodobo vykazuje prevádzkový aj čistý zisk, obrat v roku 2022 zvýšila o 23 percent na 6,1 miliardy korún. Počet prepravených zásielok vlani vzrástol o štvrtinu na takmer 90 miliónov. Na konci vlaňajška mala skupina Packeta viac ako 15-tisíc výdajných miest v štyroch krajinách. Udržať dvojciferný rast tržieb plánuje Packeta tiež v ďalších rokoch.
PPF pred mesiacom oznámila nákup pätnásťpercentného podielu v poľskej firme InPost, ktorá prevádzkuje samoobslužné schránky pre vyzdvihnutie tovaru a logistické centrá pre internetové obchody, najmä v západnej Európe. PPF je teraz s celkovým podielom 16,75 percenta druhým najväčším akcionárom vo firme InPost práve po Advent International. Súčasťou dohody je opcia pre PPF na nákup ďalších 15 percent akcií InPost od Advent International. Šmejc myslí, že výdajné boxy sú budúcnosťou doručovania, a verí, že InPost je schopný zopakovať úspech z Poľska aj na západných trhoch.