Na stavbe úseku R3 Tvrdošín – Nižná začnú v stredu špecialisti na geológiu s prácami na odstreľovaní horniny. Informovala o tom hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Eva Žgravčáková.
Pripomenula, že na časti budúcej hlavnej trasy sa objavila tvrdšia hornina.
"Preto sme pristúpili k zmene technológie. Predpokladaný rozsah výskytu tvrdších hornín je na hlavnej trase zhruba v úseku kilometrov 1,4 – 1,8, teda v extraviláne mesta Tvrdošín. Trhacie práce potrvajú niekoľko mesiacov a budú v troch fázach. Pôjde o dva odstrely s odstupom jedného dňa a s následným odťažením horniny," priblížila hovorkyňa NDS.
Doplnila, že už na začiatku tohto týždňa začali špecialisti vŕtať vrty pre nálože. "Potom nasleduje vloženie náloží, príprava na odstrel a následne sa hornina odstrelí. Po kontrole nasleduje odťažovanie odstrelenej horniny. Zmena technológie v súvislosti s ťažšími geologickými podmienkami bude mať vplyv na lehotu výstavby (predbežne na rok 2024) aj na finálnu cenu diela. O oboch parametroch ešte budeme informovať," uviedla Žgravčáková.
Výstavba úseku R3 Tvrdošín – Nižná podľa nej naďalej pokračuje. "Robia sa najmä práce na mostoch – na ich spodných stavbách a nosných konštrukciách. Jeden z mostov má už hotovú mostovku, na ďalších sa realizujú nosné konštrukcie a pracuje sa na postupnom dokončovaní ich hrubej stavby," dodala Žgravčáková.
Celková dĺžka úseku R3 Tvrdošín – Nižná je 5,6 kilometra. Bude na ňom 11 mostov a viac ako 1800 metrov protihlukových stien.
Výstavba obchvatu Tvrdošína sa začala v marci 2021. Úsek odľahčí mesto Tvrdošín od tranzitnej dopravy, motoristom prinesie skrátenie času jazdy.