Väčšina produkcie automobilky Škoda Auto budú elektromobily po roku 2025. V rozhovore pre denník E15 to povedal člen predstavenstva Škody Auto pre predaj a marketing Martin Jahn. Porovnateľné predaje áut s elektrickým pohonom a vozidiel so spaľovacími motormi v Česku očakáva po roku 2030. Zo závodov v Česku sa autá so spaľovacím motorom budú najdlhšie vyrábať v Kvasinách na Rychnovsku, uviedol tiež.
"Viac elektromobilov ako vozidiel so spaľovacím motorom budeme vyrábať po roku 2025. V roku 2030 počítame so zhruba 70 percentami v Európe. V Česku sa predaje elektrických a klasických vozidiel budú po roku 2030 porovnávať," povedal Jahn.
Z troch tovární automobilky v Česku je podľa Jahna dokončená prestavba na výrobu elektromobilov v závode Mladá Boleslav I, kde sa montujú vozidlá Enyaq. "Závod Mladá Boleslav II, kde dnes vyrábame malé vozidlá, bude potrebné v pravý čas prestavať, aby mohol vyrábať elektromobily. Najdlhšie pobeží výroba spaľovacích vozidiel v Kvasinách, ale aj tento závod v budúcnosti prestavíme," dodal. Zástupcovia automobilky už skôr uviedli, že všetky tri české závody budú vyrábať elektrické komponenty alebo elektromobily do roku 2030.
Škoda Auto chce mať do roku 2026 celkovo šesť plne elektrických modelov, oznámila už skôr. Zároveň tento rok uvedie nové generácie áut so spaľovacími motormi vrátane hybridných verzií. V polovici terajšej dekády tak chce mať automobilka najrozmanitejšie portfólio vo svojej histórii. Do elektromobility plánuje podnik v nasledujúcich piatich rokoch investovať 5,6 miliardy eur.
Jahn v rozhovore tiež uviedol, že Škoda Auto tento rok vyrobí viac vozidiel ako vlani, ale viac ako milión ich pravdepodobne nebude. Vlani automobilka celosvetovo vyrobila takmer 780-tisíc vozidiel, čo bolo o 22-tisíc áut menej ako o rok skôr. Výroba klesla podľa spoločnosti pre nedostatok čipov a rast cien energií a surovín. Problém s čipmi podľa Jahna zatiaľ plne odstránený nie je. "Do našich tohtoročných finančných výsledkov sa negatívne premietne odchod z Ruska a predaj tamojších aktív. Naopak, náklady na energie sa už vrátili k normálnym hodnotám, nepredstavujú zásadný problém, "dodal.