Čínskemu výrobcovi šikovných telefónov Xiaomi klesli v prvom štvrťroku tržby medziročne o 18,9 percenta na 59,5 miliardy jüanov. Dopyt po smartfónoch sa nespamätal ani po ukončení protipandemických opatrení, uviedla spoločnosť vo svojom dnešnom oznámení.
Tržby boli ale zhruba v súlade s očakávaniami analytikov, ktorí ich odhadovali na 59,43 miliardy jüanov. Čistý zisk stúpol o 13,1 percenta na 2,86 miliardy jüanov.
Čína na konci minulého roka zrušila prísne obmedzenia zavedené proti šíreniu choroby covid-19. Ekonomika sa síce zotavuje, spotrebitelia však stále míňajú iba opatrne.
Čínsky trh s šikovnými telefónmi sa v tomto období zatiaľ nespamätal. Predaj smartfónov sa v prvom kvartáli znížil o 11 percent, uviedla v apríli analytická spoločnosť Canalys. Samotnej firme Xiaomi predaj od januára do marca klesol o 20 percent.
India, ktorá bývala pre čínskeho výrobcu hlavným trhom, sa ukázala ako menej lukratívna. Celkový odbyt šikovných telefónov naprieč všetkými značkami sa vo štvrťroku znížil o 20 percent. Podiel Xiaomi na zmenšujúcom sa trhu berú konkurenti, ako je Samsung. Firma v nádeji, že povzbudí dopyt, znížila v Indii aj v Číne ceny viacerých modelov.
Spoločnosť Xiaomi investuje aj do automobilového sektora, aby sa nesústredila len na smartfóny. Svoje prvé auto sa chystá začať masovo vyrábať v prvej polovici budúceho roka.