Intenzita dopravy na diaľniciach a rýchlostných cestách sa vlani zvýšila a priblížila sa k úrovni predpandemického roku 2019 na väčšine ťahov. Dopravná intenzita medziročne narástla v priemere na celej sieti diaľnic a rýchlostných ciest o 11,8 percenta. Informovala o tom hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková.
Na celom ťahu diaľnice D1 narástla dopravná intenzita medziročne o 11,7 percenta. Najvyššia priemerná denná intenzita bola na úseku D1 križovatka Gagarinova - križovatka Galvaniho v Bratislave, a to 102.100 vozidiel za 24 hodín. Doprava na tejto diaľnici sa vrátila na predpandemickú úroveň, doplnila hovorkyňa.
"Na ťahu D2 ešte intenzity dopravy nedosiahli predpandemickú úroveň. Dôvodom môžu byť meniace sa pracovné návyky v súvislosti s rozmachom občasnej práce z domu v hlavnom meste," odôvodnila Žgravčáková.
Doplnila, že na celej rýchlostnej ceste R1 vzrástla dopravná intenzita medziročne o 14,7 percenta. Najviac áut v priemere prešlo úsekom od križovatky Trnava po križovatku Vlčkovce, Sever, a to 53 100 vozidiel za 24 hodín. Vývoj dopravy na tomto ťahu naznačuje prekročenie priemerných intenzít z rokov 2018 a 2019.
Na ťahu rýchlostnej cesty R2 evidovala NDS mierny medziročný nárast dopravnej intenzity, a to o 4,2 percenta. Najvyššiu priemernú dopravnú intenzitu namerala na úseku od križovatky Pstruša po križovatku Detva, a to 12 200 vozidiel za 24 hodín. "Intenzita na tomto ťahu zatiaľ nedosiahla úroveň spred pandémie," zhodnotila Žgravčáková. V týchto hodnotách nie sú intenzity na novootvorenom úseku R2 Mýtna - Lovinobaňa, Tomášovce, ktorý je v prevádzke od konca minulého roka.