Americký výrobca kuchynského náčinia Tupperware sa dostal pod silný tlak kvôli obavám o likviditu. Akcie spoločnosti sa v pondelok prepadli o takmer polovicu na najnižšiu hodnotu od rekordného minima z doby koronavírusovej krízy spred troch rokov. Stalo sa tak po tom, čo firma varovala pred akútnym nedostatkom hotovosti. Už skôr firma uviedla, že jej ďalšia prevádzka je pri nedostatku hotovosti neistá, uviedla agentúra DPA.
Spoločnosť najala poradcu a začala rokovania s možnými investormi s cieľom získať peniaze. "Spoločnosť robí všetko, čo je v jej silách, aby zmiernila dopady nedávnych udalostí," uviedol generálny riaditeľ Miguel Fernández.
Spoločnosť Tupperware kedysi spôsobila revolúciu vo svete domácností svojimi kuchynskými miskami a škatuľkami, z ktorých niektoré boli považované za dizajnovú klasiku. Spoliehala sa tiež na inovatívnu distribúciu výrobkov prostredníctvom svojich predajných party.
Firmu v roku 1946 založil Earl Tupper. V poslednom štvrťroku vlaňajška sa však tržby spoločnosti prepadli o 20 percent na 313,7 milióna USD (11,67 miliardy eur). Celkovo firma vykázala štvrťročnú stratu 35,7 milióna USD. Spoločnosť tiež včas nepredložila výročnú správu, čo by mohlo znamenať porušenie úverových zmlúv.